top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

ניסוי קליני ראשון ב-DMT לטיפול בדיכאון אושר בבריטניה

מאת: Linda Geddes

מקור: The Guardian


הרגולטורים בבריטניה נתנו אישור לניסוי הקליני הראשון של שימוש בחומר הפסיכדלי דימתילטריפטאמין (DMT) לטיפול בדיכאון. הניסוי ייתן בתחילה את החומר - המכונה "מולקולת הרוח" - לאנשים בריאים, אך לאחר מכן צפוי ניסוי שני בחולים הסובלים מדיכאון, כאשר DMT יינתן לצד פסיכותרפיה.


נטילת החומר לפני הטיפול דומה לניעור כדור זכוכית עם שלג ואז לתת לפתיתים להתיישב, אמרה קרול רוטלדג' (Carol Routledge), מנהלת מדע ורפואה בחברת סמול פארמה (Small Pharma), החברה המנהלת את הניסוי בשיתוף עם אימפריאל קולג' בלונדון.

"החומר הפסיכדלי מפרק את כל תהליכי החשיבה הרומנטיבית (טורדנית) במוח שלך - היא ממש מבטלת את מה שנגרם על ידי הסטרס שעברת או את המחשבות הדיכאוניות שיש לך - ומגדילה מאוד את היצירה של קשרים חדשים. ואז המפגש [פסיכותרפיה] אחר כך הוא שמאפשר לדברים להתיישב - זה עוזר לך להבין את המחשבות האלה ומחזיר אותך למסלול הנכון. אנו חושבים שזה יכול להיות טיפול למספר הפרעות דיכאון מלבד דיכאון קליני, כולל הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD), דיכאון עמיד, הפרעה טורדנית-כפייתית (OCD) ואולי סוגים מסוימים של התמכרות לסמים."


ניתן למצוא DMT בכמה צמחים והוא אחד המרכיבים הפעילים באיוואסקה, משקה מר שנצרך במהלך טקסים שמאניים בדרום אמריקה ובמקומות אחרים. DMT זמין גם כסם רחוב בבריטניה, שם הוא מסווג כחומר מסוג A, הנושא עונש מרבי של שבע שנות מאסר בגין החזקה ומאסר עולם בגין אספקה.


בשבוע שעבר אישרה הסוכנות הרגולטורית לתרופות ומוצרי בריאות (MHRA) את הניסוי, וסמול פארמה מעורבת כעת בדיונים עם משרד הפנים, שגם עליו לתת אישור מכיוון ש-DMT הוא חומר מבוקר. התקווה היא שהניסוי הראשוני, שמטרתו לקבוע את המינון הנמוך ביותר של DMT המעורר חוויה פסיכדלית, יוכל להתחיל בינואר. הוא יכלול 32 מתנדבים בריאים, שמעולם לא נטלו חומר פסיכדלי, כולל אקסטזי או קטמין. לאחר מכן יבוצע ניסוי ב-36 חולים עם דיכאון קליני.


הטיפול יתוכנן על פי מחקרים של פסילוציבין - המרכיב הפסיכדלי בפטריות קסם - לטיפול בדיכאון. כאן מביאים מטופלים למרפאה, שם הם עוברים מפגש "מסגרת", במהלכו הקלינאי מפעיל אותם כדי לפתוח את נפשם לחומר, ודואג שהם יהיו בנוחות ובנינוחות. לאחר מכן, נותנים להם את החומר, וברגע שהחוויה הפסיכדלית מסתיימת, המטופל עובר מיד פגישה של פסיכותרפיה.


ההבדל ב-DMT הוא שהחוויה הפסיכדלית מתרחשת במהירות ובאינטנסיביות רבה יותר, אך נגמרת מהר יותר. "בעוד פגישת פסילוציבין נמשכת כל היום - ואם אתה עושה שניים או אפילו יותר מאלה, זו התחייבות רבה לזמן רב - פגישה של DMT, בסך הכל, תארך כנראה פחות משעתיים", אמר פיטר רנדס (Peter Rands), מנכ"ל סמול פארמה.


"אנו מצפים ש-DMT יהיה מהיר פעולה, שווה ערך או אולי אפילו טוב יותר מפסילוציבין, כך שתוך שעות מהפגישה תרגיש הקלה מהירה [מהדיכאון שלך]. אנו גם מצפים שההשפעה תישמר לאורך פרק זמן דומה."

ניסוי שנערך לאחרונה של פסילוציבין ופסיכותרפיה מצא ירידה מתמשכת בתסמיני הדיכאון של החולים ארבעה שבועות לאחר נטילת החומר. מחקרים קודמים של איוואסקה העלו כי גם היא עשויה ליצר אפקט נוגד דיכאון, אמרה אמנדה פילדינג (Amanda Feilding), מייסדת ומנהלת קרן בקלי (Beckley Foundation), המקדמת גישה רציונלית, המבוססת על ראיות, למדיניות הסמים העולמית.


"אני בעצמי לא מוצאת ש-DMT היא תרכובת חביבה מאוד, אבל זה בהחלט מחקר מעניין", אמרה. "זוהי תרכובת קשה יותר מאשר פסיכדלים אחרים כמו פסילוציבין או LSD, שם החוויה דומה יותר לפתיחת פרח ולקבלת מה שכבר נמצא בתוכך. DMT מעורר טריפ [פסיכדלי] חזק, שבו אנשים חווים את מה שהם מכנים 'ישויות' - הם פוגשים יצורים שנראים אמיתיים, כמו להיות בחלום. אבל זה יכול להשתלט."


אילו חומרים אסורים אחרים נחקרים כדי לעזור באיזה מחלות?

קנאביס - רופאים בריטיים הורשו לתת מרשמים למוצרים מבוססי קנאביס לאנשים עם מצבים עמידים לתרופות, כולל אפילפסיה, מאז שנת 2018. עם זאת, העלות הגבוהה של מוצרים כמו תמצית שמן קנאביס משמעותה שרק מעטים בוחרים לעשות זאת. ניסוי נרחב בבריטניה מעריך גם את השפעות החומר על חולים עם כאבים כרוניים, אפילפסיה, טרשת נפוצה, הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD), תסמונת טורט, הפרעת חרדה או היסטוריה של שימוש לרעה בחומרים.


פסילוציבין - המרכיב הפסיכדלי בפטריות קסם נחקר לצד פסיכותרפיה כטיפול לדיכאון. מחקרים אחרים מעריכים אם הוא יכול לעזור לאנשים להפסיק לעשן.


מיקרודוזינג LSD - חומר פסיכדלי זה מתגלה כהבטחה לחלופה לא ממכרת לניהול כאב.


חוקרי MDMA בארה"ב בוחנים האם שילוב של MDMA (אקסטזי) ופסיכותרפיה יכול לעזור לאנשים להחלים מ-PTSD.


קטמין - תרופה דמוית קטמין בשם אסקטמין, הניתנת כתרסיס לאף, קיבלה לאחרונה אישור לשימוש בבריטניה כטיפול בדיכאון קשה.

 

אנו ממליצים לא להתנסות באופן עצמאי בחומרים משני תודעה שאינכם מכירים, פעולה כזו עלולה להיות מסוכנת.

אם אתם/ן מעוניינים להתנסות וחוקי המקום בו הינכם שוהים מאפשרים זאת, פנו למדריכים מנוסים על מנת לעבור את החוויה באופן בטוח.

 

567 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page