top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

תיאורתיקני קונספירציה חושבים שמאיץ החלקיקים הגדול העביר אותנו ליקום מקביל

לפני שנה, ביולי 2022, הופעל שוב מאיץ החלקיקים הגדול בעולם. לאחר שלוש שנים של שדרוגים ותחזוקה, הוא ראה מיד שלושה חלקיקים אקזוטיים בפעם הראשונה. מאיץ LHC פועל כעת, ושובר שיאים של התנגשויות חלקיקי האנרגיה הגבוהות ביותר שבוצעו אי פעם. הכל די מרגש, כשהצוותים המעורבים בחיפוש אחר מידע נוסף על מה שמכונה "החלקיק האלוהי" בוזון היגס, וסימנים לחומר אפל.

אבל, כמובן, לכמה תיאורתיקני קונספירציה יש חששות שהמאיץ יפתח שער לגיהנום ו/או מימד מקביל ממנו אין חזרה.


מרכז CERN תמיד היה נושא לתיאוריות קונספירציה שונות, מיצירת חורים שחורים ועד להקרבת קורבנות אדם במקום. נראה שתאורטיקני הקונספירציה של השנה צפו קצת יותר מדי בדוקטור סטריינג' בממדי הטירוף, שכן השמועות השנה התרכזו כולן סביב פתיחתו של פורטל למימד אחר.


"מי הרגיש כבר זמן מה שמעבר גדול מגיע??" אסטרולוג אחד כתב בטוויטר, בדוגמה אופיינית לתיאוריות הקונספירציה. "עכשיו, ב-5 ביולי, אנחנו ממש נחליף קווי זמן, כאשר CERN ידליקו את המכונה שלהם, זה יפתח פורטל בו גם הלא נודע יכנס פנימה. שמרו על הוויברציות והאנרגיות החיוביות שלכם". "בדקתי את זה," הוסיף אחר, חפשו פי 10 יותר אפקט מנדלה... כי עוד בשנת 2012 הם יצרו שיא ברמת מתח שגרם לאפקט מנדלה, כל פורטל שהם פותחים, הם לא צריכים לפתוח."


עד כמה שזה מצחיק לדמיין שאתם הולכים למנוע מעבר לממד מקביל שנוצר על ידי "המכונה" בעזרת ויברציה, בואו ניקח את תיאוריית הקונספירציה ברצינות לרגע קט. אתם יכולים לנחש שתיאוריות הממדים החלופיים מבוססות על הרעיון שהמאיץ יכול - בתיאוריה - לזהות ראיות לממדים נוספים. "איך נוכל לבדוק מימדים נוספים? אפשרות אחת תהיה למצוא עדויות לחלקיקים שיכולים להתקיים רק אם מימדים נוספים הם אמיתיים", CERN מסבירים באתר האינטרנט שלהם.


"תאוריות המציעות מימדים נוספים חוזות שבאותה הדרך שלאטומים יש מצב יסוד עם אנרגיה נמוכה ומצבי אנרגיה גבוהה נרגשים, יהיו גרסאות כבדות יותר של חלקיקים סטנדרטיים בממדים אחרים. הגרסאות הכבדות האלה של חלקיקים - הנקראות מצבי קלוצה-קליין - יהיו בעלי אותן תכונות בדיוק כמו לחלקיקים סטנדרטיים (ולכן יהיו גלויים לגלאים שלנו) אבל עם מסה גדולה יותר.


אם CMS או ATLAS היו מוצאים חלקיק דמוי Z או W (הבוזונים Z ו-W הם נשאים של הכוח האלקטרו-חלש) עם מסה גדולה פי 100, למשל, זה עשוי לרמוז על נוכחות של מימדים נוספים. חלקיקים כבדים כאלה יכולים להתגלות רק באנרגיות הגבוהות שאליו מגיעים במאיץ החלקיקים הגדול (LHC).


אפשרות נוספת היא שה-LHC יכול לייצר חורים שחורים זמניים ומיניאטוריים (באופן קיצוני). הופעת החורים השחורים המיקרוסקופיים הללו יכולה לספר לנו על קיומם של מימדים נוספים. עם זאת, הם לא משהו שיבלע את כדור הארץ, ויתמוטט לתוך עצמו בתוך כ-10 בחזקת 27 שניות. "הספקולציות לגבי חורים שחורים מיקרוסקופיים ב-LHC מתייחסות לחלקיקים שנוצרו בהתנגשויות של זוגות פרוטונים, שלכל אחד מהם יש אנרגיה דומה לזו של יתוש במעוף", מוסיפים ב-CERN. "חורים שחורים אסטרונומיים הם הרבה יותר כבדים מכל דבר שניתן לייצר ב-LHC".


אז איך הגיבו תיאורתיקני קונספירציה כשה-LHC הופעל ולא החלפנו ממדים, אתם שואלים? הם הזיזו את קורות השער מהר יותר מאשר פרוטון מאיץ סביב מאיץ חלקיקים. "הרבה אנשים מבינים באמת עד כמה רצינית האג'נדה של CERN. זה לא שיצורים יוצאים מפורטל והורגים את כולם באופן מיידי", כתב אחד המשתמשים. "לא כך פועלים טקסים שטניים. ההשלכות של מה שקרה אתמול יתגלו בחודשים הקרובים".


הם צייצו בעבר "בעוד 8 שעות ייפתחו שערי 'גיהנום'. ישויות הרפיטליינים הטרנס-ממדיים יבואו אחריך ואחרי בני משפחתך. זהו לא תרגיל".

מקור:

283 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page