top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

מה טס באוויר, חותך דרך מים ​​ומתפצל לשניים? מחקר מדעי של תקרית עב"ם אגואדילה

עודכן: 1 במרץ 2021

מקור: Fox 5


חידה - איזה סוג מטוס יכול לטוס, לא רק דרך האטמוספירה, אלא גם דרך מים במהירות גבוהה? מדענים שניתחו צילומים תרמיים של עצם מעופף שתועד בפוארטו ריקו ניסו להבין מה יכול היה לעשות זאת.


צוות אנליסטים שעבד עם Scientific Coalition for UAP Studies (SCU), קבוצה פרטית של מדענים, אנליסטים צבאיים וחוקרים הפיקו דוח המנתח את האירוע. זוהי סקירה מקיפה של נתונים תרמיים, חזותיים ונתוני חיישניים הקשורים לסדרת אירועים יוצאת דופן שהתרחשו באפריל 2013 בשדה התעופה אגואדילה (Aguadilla) ובסביבתו בפורטו ריקו. את הדו"ח המלא ניתן לראות כאן.

ריץ' הופמן (Rich Hoffman), ממייסדי SCU, אנליסט מערכות במשך 26 שנה בצבא האמריקאי, אומר כי מקור המידע והצילומים התרמיים הגיעו מטייס שעובד במחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית.


כאשר Mystery Wire שאל את הופמן על הסרטון בראיון שנערך לאחרונה, אמר הופמן, "הם ניסו להעביר אותו מעלה בשרשרת המזון שלהם, עד לביטחון המולדת, בשעה שביטחון המולדת אמרו 'טוב, אנחנו לא בוחנים דברים כאלה, אתם יודעים, תעבירו את זה למטה'. הם גם ניסו להגיע למודיעין של חיל האוויר". המחקר הראה כי לטייסים נאמר כי סוכנויות אלו אינן עושות יותר דבר עם עב"מים.


"הם (הטייסים) רצו שהסרטון ייבחן מדעית, בלי קשר לעב"מים, בגלל הסטיגמה שמלווה עב"מים", אמר הופמן. "אז הרכבנו את הצוות. ופשוט התכנסנו ואמרנו, טוב, נעשה זאת, מה אתם רוצים שנעשה? חיתמו על הסכם לשמירת סודיות (NDA). ודרך אגב, כן, הם עשו עלינו בדיקות רקע כדי לראות שאנחנו באמת יכולים להיכנס ולעבוד על זה בצורה טובה. ועברנו אותן בהצלחה. כיבדנו את הבקשה שלהם לא לדבר על שם העד. לא נעשה זאת אבל רצינו לעשות זאת באופן מדעי."


לריץ' הופמן יש היסטוריה ארוכה בחקר עב"מים, אך הוא עובד גם עבור הצבא. בראיון ארוך עם Mystery Wire הופמן מתאר כיצד הוא נכנס לחקר עב"מים וכיצד הוא מאזן את זה עם העבודה היומיומית שלו. הופמן מדבר גם על האופן שבו אירוע העב"ם של אגואדילה הוביל למחקר מאסיבי עם SCU.

ה-SCU בילו שנתיים בניתוח של 7,027 פריימים שהוקלטו בסרטון בן שלוש הדקות ו-54 השניות. מאז ש-SCU פרסם לראשונה את הדו"ח בשנת 2015 על ידי כריס קלארק (Chris Clarke), הוצעו תיאוריות חלופיות. מכחישי העב"ם טוענים כי האובייקט היה פנס סיני שנשלח ממלון סמוך. שני ניתוחים אחרים, מפורטים יותר, מציעים כי בלון מיילר (Mylar) יכול להסביר חלק ממה שנראה בצילומים התרמיים.

הופמן ועמיתיו פרסמו תגובות מפורטות למבקרים וטענו כי כל תיאוריה נגדית חייבת להסביר את רצף האירועים המלא, ולא רק קטעים ממנו. תוך כדי שיחה עם Mystery Wire השווה הופמן את עב"ם אגואדילה לאירוע הטיק טק המפורסם, אירוע משנת 2004 מול חופי דרום קליפורניה במועורבות של נושאת המטוסים נימיץ.

ה-Mystery Wire ביקש מהופמן את מסקנותיו על המחקר, והוא השיב, "ובכן, מה טס ככה, מה מתפצל לשניים, עם צבע הטמפרטורה הזה, או טווח הטמפרטורות הזה שאנו מדברים עליו? הסתכלנו על זה ויש חלק קצר בהתחלה, זה נראה כמו משהו נופל, אבל אי אפשר לדעת. ככה רואים את זה בטווח הוויזואלי. בטווח התרמי, זה שונה לחלוטין. יכול להיות שהטמפרטורה משתנה. האם זה נראה כאילו יש אינדיקציה כלשהי למערכת הנעה? כי נחשו מה, מהירות הרוח בגובה שהדבר זה טס בו הייתה בטווח שבין 15 ל-18 מייל לשעה בכיוון צפון, מזרח, ודרום מערב. והחפץ הזה טס אל תוך הרוח. אוקיי, ובכן, כשמחפשים שוב הנעה, לא רואים כל מערכות הנעה. ואז אמרנו, ‘יכול להיות שזה בלון?’ ואיך נראה בלון כזה בתרמיקה?"


"יש לנו חבר, פנינו לדייב וולש (Dave Walsh), שהיה טכנאי FLIR [מצלמה תרמית] ואפילו הייתה ברשותו מצלמת Wescam. והוא יצא וצילם בלון, פשוטו כמשמעו, בלון מיילר, וכיצד הוא נראה רק בקטן מאוד ובארבעה מייל לשעה, והוא היה קשור והסתובב כמו משוגע לכל הכיוונים. התאמה תרמית לא הייתה שם כלל. ואגב, האם שמעת פעם על פיצול בלון? ובכן, אתה יודע, אתה מבין לאן אני חותר, נכון? אז אמרנו, ובכן, האם זו יכולה להיות ציפור? אתה יודע, טוב, בוא נלך להסתכל, יש לנו צילומים תרמיים של ציפורים. אז אתה ממשיך לרדת דרך הרשימה של כל הדברים שזה עשוי להיות. ודבר אחד אתה יודע, כמה דברים מתפצלים לשני חלקים זהים?"


להלן המסקנה הרשמית שמופיעה בדו"ח:


האובייקט שבו צפו אנשי CBF ואנשי המגדל והוקלט במערכת ההדמיה התרמית של CBF DHC-8 הוא ממקור לא ידוע. אין הסבר לאובייקט המסוגל לנוע מתחת למים ביותר מ-150 קמ"ש עם אימפקט מינימלי כשהוא נכנס למים, דרך האוויר במהירות של 200 קמ"ש בגובה נמוך, דרך אזור מיושב ללא אורות ניווט, ולבסוף להיות מסוגל להתפצל לשני אובייקטים נפרדים. אין ציפור, אין בלון, אין מטוס ואין רחפן מוכר עם יכולת כזו.



במהלך הראיון עם ריץ' הופמן, הוא מפרט בפרטי פרטים את מה שמקרה אגואדילה מוכיח לגבי מחקרי עב"מים, הוא מנתח את עב"ם טיק טק, דן במה שהרוסים והסינים עשויים לחקור, ומדבר על טד פיליפס (Ted Phillips) ועל חקירת מקרי עקבות עב"מים.


626 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page