top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

היחידה לחקר עב"מים של הפנטגון תפרסם בקרוב חלק מהממצאים

עודכן: 7 באוק׳ 2020

אמר מאת: Ralph Blumenthal and Leslie Kean

מקור: New York Times


במשך למעלה מעשור, התוכנית, שכעת שייכת למשרד הביון הימי, דנה באירועים מסתוריים בתדריכים מסווגים.


למרות הצהרות הפנטגון על כך שהוא סגר את התוכנית הסודית לחקר עצמים אוויריים בלתי מזוהים, היא עדיין חיה ובועטת - שמה שונה והיא הועברה אל משרד המודיעין הימי, שם ממשיכים גורמים בכירים לחקור מפגשים מסתוריים בין טייסים צבאיים לעצמים אוויריים בלתי מזוהים.


בכירי הפנטגון לא ידונו בתוכנית, שאינה מסווגת אלא עוסקת בעניינים מסווגים. עם זאת, היא הופיעה בחודש שעבר בדו"ח של ועדת הסנאט שעסק בהוצאות על סוכנויות הביון של המדינה לשנה הקרובה. בדו"ח נמסר כי התוכנית, "כוח המשימה לתופעות אווירית בלתי מזוהות" (Unidentified Aerial Phenomenon Task Force), "אמורה היתה לבצע סטנדרטיזציה של האיסוף והדיווח" של תצפיות כלי טיס בלתי מוסברים, והיא אמורה לדווח לציבור על לפחות חלק מממצאיה 180 יום לאחר קבלת האישור המודיעיני.

בעוד גורמים שפרשו ומעורבים במאמץ - כולל הארי ריד (Harry Reid), מנהיג הרוב בסנאט לשעבר - מקווים שהתוכנית תחפש הוכחות לעצמים מעולמות אחרים, עיקר המאמץ שלה הוא לגלות האם מדינה אחרת, במיוחד יריב פוטנציאלי, משתמשת בטכנולוגית תעופה פורצת דרך. מה שעלול לאיים על ארה"ב.


הסנאטור מרקו רוביו (Marco Rubio), הרפובליקני מפלורידה המשמש כיו"ר ועדת המודיעין של הסנאט, אמר לכתב ה-CBS במיאמי כי הוא בעיקר מודאג מהדיווחים על כלי טיס בלתי מזוהים מעל בסיסים צבאיים אמריקאים - וכי באחריות הממשל לברר מי אחראי לזה. הוא הביע חששות שסין, רוסיה או יריב אחר ביצעו "קפיצת מדרגה טכנולוגית שמאפשרת להם לבצע פעילות מסוג זה."


מר רוביו אמר שחלק מכלי הטיס הבלתי מזוהים מעל בסיסי ארה"ב הציגו טכנולוגיות שלא קיימות בארסנל האמריקאי. אך הוא גם ציין - "אולי יש לזה הסבר משעמם לגמרי. אבל עלינו לגלות אותו."


ב-2017, חשף הניו יורק טיימס את קיומה של תוכנית קודמת, שנקראה "התוכנית לזיהוי איומים מתקדמים באוויר" (Advanced Aerospace Threat Identification Program). אנשי משרד ההגנה אמרו אז כי היחידה והמימון שלה בסך 22 מיליון דולר הופסקו ב-2012.


עם זאת, אנשים שעובדים בתוכנית אמרו שהיא עדיין פעלה בשנת 2017 ואחריה, הצהרות שאושרו לאחר מכן על ידי משרד ההגנה.


התוכנית החלה בשנת 2007 תחת סוכנות הביון של משרד ההגנה האמריקני ואז היא היתה באחריותו ובפיקוחו של משרד מזכיר ההגנה לעינייני מודיעין, אך התיאום מול קהילת המודיעין בוצע על ידי משרד המודיעין הימי, כמתואר בהצעת חוק התקציב של הסנאט. התוכנית לא הופסקה באותן שנים, אך מעט מאוד נחשף על פעילותה לאחר 2017.


המנהל הקודם של תוכנית הפנטגון, לואיס אליזונדו (Luis Elizondo), איש המודיעין הצבאי לשעבר שהתפטר באוקטובר 2017 לאחר עשר שנים בתוכנית, אישר כי כוח המשימה החדש צמח מתוך "התוכנית לזיהוי איומים מתקדמים באוויר".


"היא כבר לא צריכה להסתתר בצל", אמר מר אליזונדו. "תהיה בה שקיפות חדשה."

מר אליזונדו נמנה עם קבוצה קטנה של אנשי ממשל לשעבר ומדענים בעלי סיווג בטחוני, אשר מבלי להציג הוכחות פיזיות, אומרים כי הם משוכנעים כי עצמים ממקור בלתי ידוע התרסקו על כדור הארץ עם חומרים שנלקחו למחקר.


במשך יותר מעשור, תוכנית הפנטגון עורכת תדרוכים מסווגים לוועדות הקונגרס, מנהלי חברות תעופה וחלל ובכירי ממשל אחרים, כך עולה מראיונות עם חברי התוכנית וממסמכי תדרוך לא מסווגים.


בחלק מהמקרים נמצאו הסברים ארציים לאירועים שלא היה להם הסבר בעבר. גם היעדר הסבר ארצי מתקבל על הדעת אינו הופך את ההסבר החוצני לסביר ביותר, אומרים אסטרופיסיקאים.


הארי ריד (Harry Reid), הסנאטור הדמוקרטי מנוואדה לשעבר, שדחף למימון תכנית העב"מים הקודמת כשהיה מנהיג הרוב, אמר כי הוא מאמין שייתכן כי התרחשו התרסקויות של עצמים ממקור לא ידוע וכי חומרים שנאספו צריכים להחקר.


"לאחר שבדקתי את זה הגעתי למסקנה שיש דיווחים - חלקם היו מהותיים, חלקם לא כל כך מהותיים - שהיו חומרים ממשיים בידי הממשל והמגזר הפרטי", אמר מר ריד בראיון.


לא נמסרו לציבור ממצאים מההתרסקויות לצורך אימות עצמאי. חלק מהממצאים שנאספו, כמו שברי מתכת חריגים, זוהו מאוחר יותר במעבדות כמעשה ידי אדם.


אריק דייוויס (Eric W. Davis), אסטרופיסיקאי שעבד כקבלן משנה ואז כיועץ עבור תכנית העב"מים של הפנטגון משנת 2007, אמר שבמקרים מסוימים בדיקת החומרים לא הצליחה לקבוע את מקורם וזה הוביל אותו למסקנה, "לא יכולנו לייצר אותם בעצמנו."


ההגבלות על דיון בתוכניות מסווגות - והעמימות במידע הלא מסווג שהוצג בתדרוכים - הביאו את הגורמים שהיו מעורבים במחקר להביע את דעתם מבלי להציג ראיות מוצקות.


מר דייוויס, שעובד כעת בחברת תעופה וחלל, שעובדת עם משרד ההגנה, אמר כי בחודש מרץ הוא העביר תדרוך מסווג לסוכנות של משרד ההגנה על ממצאים מ "רכבים חוץ-ארציים שלא יוצרו על כדור הארץ."


מר דייוויס גם אמר כי הוא העביר תדרוכים מסווגים בנושא הממצאים הבלתי מוסברים לחברים מוועדת הכוחות המזוינים של הסנאט ב-21 באוקטובר 2019, ולחברי וועדת המודיעין של הסנאט יומיים לאחר מכן. חברי הוועדות לא הגיבו לבקשות תגובה בנושא.


ההתעניינות הציבורית בנושא העב"מים הגיעה גם אל הנשיא טראמפ, שאמר לבנו דונלד טראמפ ג'וניור בראיון שנערך ביוני, כי הוא יודע דברים "מאוד מעניינים" על רוזוול (Roswell) - עיר בניו מקסיקו שהיא מוקד לספקולציות לגבי קיומם של עב"מים. הנשיא עצר כשנשאל אם הוא יסיר את הסיווג על מידע כלשהו מרוזוול. "אני צריך לחשוב על זה", הוא אמר.


כך או כך, אמר מר ריד, יש לפרסם יותר כדי להבהיר מה ידוע ומה לא. "חשוב ביותר שמידע על גילוי חומרים פיזיים או כלי טיס יפורסם", אמר.


369 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page