top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

האם זהו בורג בן 300 מיליון שנה או יצור ים מאובן?

צוות מחקר רוסי המכונה קבוצת קוסמופויסק (Kosmopoisk), החוקר עב"מים ופעילות על-טבעית, טוען כי מצא בורג באורך אינץ' אחד מוטבע בתוך סלע בן 300 מיליון שנה. הם אומרים שהבורג הוא שריד של צורה קדומה של טכנולוגיה שמוכיח כי חוצנים ביקרו בכדור הארץ לפני מיליוני שנים. עם זאת, מדענים טוענים כי 'הבורג' אינו אלא יצור ים מאובן הנקרא חבצלת ים.

בורג בן 300 מליון שנה?

בשנות ה-90 חקר הצוות הרוסי שרידי מטאוריט באזור קלוגה ברוסיה, כשנתקל באובייקט המוזר. בוצע ניתוח פליאונטולוגי, שגילה כי האבן נוצרה לפני 300-320 מיליון שנה. הצוות גם טוען כי צילום רנטגן של האבן מראה שבתוכה נמצא בורג נוסף. עם זאת, הם לא אפשרו למומחים בינלאומיים לבדוק את האובייקט, וגם לא חשפו ממה עשוי הבורג.


מאז הממצא הראשוני, מחלוקת גדולה אופפת את התגלית, כאשר מדענים מלגלגים על הטענה שהיא משקפת בורג קדום ומציעים הסבר הרבה פחות מרגש. ב-Mail Online מדווחים כי מדענים שבדקו עדויות מצולמות של האובייקט אומרים שיש תשובה ארצית יותר לתופעה - "הבורג" הוא למעשה שרידים מאובנים של יצור ים קדום המכונה חבצלת ים.

חבצלות ים צבעוניות במים רדודים באינדונזיה

חבצלות ים היא מחלקת בעלי חיים ימיים שמאמינים כי התפתחו לפני כ-350 מיליון שנה. הן מאופיינות בפה פתוח כלפי מעלה וזרועות דביקות האוספות מזון. כיום ישנם כ-620 מיני חבצלות ים, אך בעבר היה הרבה יותר שפע וגיוון שלהן. לאורך השנים גיאולוגים מצאו אינספור מאובנים המייצגים חבצלות ים שלמות או חלקים שלהן, חלקם דומים לברגים. מדענים הציעו כי הצורה דמוית הבורג הנראית במאובנים עשויה להיות הצורה ההפוכה של היצור, שהתפרק בזמן שסלע עוצב סביבו.


"חושבים שהיצור המאובן בסלע המסתורי הוא של 'שושן ים' (Sea Lily) - סוג של חבצלת ים שגידלה גבעול כשהפכה לבוגרת, כדי לקשור את עצמה לקרקעית הים", נכתב ב-Mail Online. "עם זאת, יש האומרים כי גבעולי חבצלות הים היו בדרך כלל קטנים בהרבה מ"הבורג", עם סימונים שונים במקצת, ומבטלים את התיאוריה". נייג'ל ווטסון (Nigel Watson), מחבר מדריך חקר העב"מים (UFO Investigations Manual) אמר ל-Mail Online: "דווח על הרבה חפצים שלא במקומם (OOPArt), כמו מסמרים או אפילו כלים המוטבעים באבן קדומה. חלק מהדיווחים הללו הם... פרשנויות שגויות של תצורות טבעיות."

מאובנים של חלקי חבצלות ים / מאובן של חבצלת ים שלמה

"זה יהיה נהדר לחשוב שנוכל למצוא עדויות כה קדומות לכך שחללית ביקרה אצלנו לפני זמן כה רב, אך עלינו לשקול האם בוני חלליות חוצניים ישתמשו בברגים בבניית כלי הטיס", הוסיף. "נראה כי הסיפור הזה הוא ככל הנראה מתיחה שמופצת באמצעות האינטרנט, ומשקף את רצוננו להאמין שחוצנים ביקרו אותנו בעבר ועדיין מבקרים אותנו היום במה שאנו מכנים כיום עב"מים". לעת עתה, המחלוקת סביב האובייקט ממשיכה לעורר גלים, אין זה סביר כי תושג הסכמה בקרוב, אלא אם קבוצת קוסמופויסק תשחרר מידע מפורט בנוגע לחומר של 'הבורג'.

מקורות:

518 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page