top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

אבני ג'ורג'יה - מי ומדוע?

אבני ג'ורג'יה (Georgia Guidestones) הידועות גם כ"מונומנט ג'ורג'יה", הוא מונומנט עשוי גרניט במחוז אלברט במדינת ג'ורג'יה בארצות הברית. המונומנט ממוקם על גבעה לצד כביש 77 במרחק של כ-140 ק"מ מזרחית לאטלנטה. אבני ג'ורג'יה הוזמנו על ידי אדם שקרא לעצמו ריצ'רד ס. כריסטיאן (Richard C. Christian). ריצ'רד פנה לחברת ""אלברטון גרניט פינישינג" (Elberton Granite Finishing Company) בשנת 1979 ואמר שהוא רוצה לבנות מונומנט שיעביר מסר לאנושות. כשג'ו פנדלי (Joe Fendley), נשיא חברת אלברטון גרניט פינישינג, שמע את היקף הפרויקט, הוא אמר לריצ'רד שהוא זקוק לבטחון מסוים שהוא יוכל לשלם עבורו. פנדלי לא יכול היה להתחיל בעבודה כזו (הגדולה ביותר שהחברה התחייבה לה אי פעם) ללא ביטחונות. אז, ריצ'רד ס. כריסטיאן פנה לבנק המקומי.

אבני ג'ורג'יה (Georgia Guidestones)

בבנק ריצ'רד שוחח עם הבנקאי וויאט מרטין (Wyatt Martin). הוא אמר למרטין כי ריצ'רד ס. כריסטיאן הוא שם בדוי וכי הוא וקבוצה פרטית תכננו את הקמת אבני ג'ורג'יה במשך עשרים שנה. הם רצו שהפרויקט כולו יישאר אנונימי לחלוטין. מאוחר יותר תיאר וויאט את כריסטיאן כלבוש היטב ומדבר רהוט. לא הייתה לו שום סיבה להאמין שהאיש לא שפוי. עם זאת, הוא היה צריך לדעת את שמו האמיתי של כריסטיאן לפני שיוכל לבצע איתו עסקאות כלשהן.


כריסטיאן הסכים, אך עם כמה תנאים. לאחר השלמת העסקה יש להשמיד את המסמכים הנושאים את שמו. וויאט חייב גם לחתום על מסמך לפיו לעולם לא יגלה לאיש את זהותו של כריסטיאן. לאחר שהסכים לתנאים האלה, כריסטיאן החל לחפש מיקום למונומנט ולטפל בכל הפרטים. מעולם לא נחשף שם הקבוצה שייצג כריסטיאן, ואף לא אחת מזהויות הצדדים המעורבים.


הבנייה של אבני ג'ורג'יה החלה בשנת 1980. השמועות שהן עבודת השטן החלו להסתובב עוד לפני השלמת חריטת לוחות האבן. אנשים חששו שהמיקום יהפוך לאיזושהי נקודת ציון פגאנית. השמועות החמירו לאחר השלמת המונומנט ב-22 במרץ 1980. יש הסבורים כי העבודה הוזמנה על ידי הסדר העולמי החדש. אחרים מאמינים כי היא מציגה את מצוות האנטיכריסט. יש שסברו כי היא מכילה הנחיות, או עצות, לניצולי האפוקליפסה. אמונה נוספת היא כי חסידיו של תומאס פיין הזמינו את בניית המונומנט. יתכן שזה נכון, בהתחשב בכך שקיימות הקבלות מסוימות בין האבנים ל"עידן התבונה" של פיין.

ניקוי וטיפול בגרניט במהלך בניית אבני ג'ורג'יה

אחד מהטוענים לקשר קונספירציה, מארק דייס, דרש לנפץ את המונומנט לרסיסים, בטענה שמקורו של המונומנט ממקורות שטניים. במעמד הסרת הלוט של המונומנט, אחד השרים המקומיים ציין כי הוא מאמין שהמונומנט נועד להיות אמצעי פולחן לשמש ולשטן. ישנם גם מתנגדים הטוענים כי אלו עשרת הדיברות של השטן. אחרים טוענים כי מדובר למעשה בעשרת הדיברות של האילומינטי.


אלכס ג'ונס, תיאורתיקן קונספירציות, ציין בסרטו Endgame משנת 2008, שהוא מאמין שהמונומנט נבנה בידי אגודת סתרים ששמה לעצמה למטרה להשמיד מיליארדי אנשים, כדי להגיע אל אותו "איזון עם הטבע" הכולל 500 מיליון אנשים ולא יותר. אותה קבוצה סודית רואה באנושות "סרטן" שיש להסיר מעל פני האדמה. עוד הוא טוען כי אותה קבוצה סודית מתכוונת לשעבד את כל אלו שיישארו בחיים ולהטיל עליהם דת עולמית חדשה. יוקו אונו ואחרים טענו כי יש לשבח את המסרים החקוקים על גבי המונומנט. החוקר ואן סמית' (Van Smith), טוען שהוא גילה מסרים נומרולוגיים מוצפנים ביחסי המידות בין האבנים השונות.


אבני ג'ורג'יה מורכבות מארבע לוחות גרניט גבוהים, אבן מרכזית בגובה זהה, ואבן ראשה היושבת על גבי חמש האבנים האחרות. גובה ארבע לוחות הגרניט הוא 5 מטר כל אחד, רוחבם 2 מטר, ועובים 0.5 מטר. משקל כל אחד מהם הוא מעל 20 טון. משקל אבן הראשה הוא כ-12.5 טון. לפעמים מכונים הלוחות "סטונהנג' האמריקאי", כנראה בגלל צורתם וממדיהם. אבן נוספת המהווה חלק מהמונומנט, מוצבת במרחק קצר מערבה ממנו, כך שהיא לא מחוברת אליו. האבן מספקת דברי הסבר למונומנט עצמו ולתכליתו.


הסיבה לכל המסתורין הקשור לאבני ג'ורג'יה היא בהחלט תפקידו והמסרים של המונומנט. לריצ'רד ס. כריסטיאן היה מפרט שהוא דרש לאבנים הגדולות. הן היו אמורות להיות מחורצות ושיהיו בהן חורים שיאפשרו למבנה לשמש כמצפן ולוח שנה. השמש זורחת דרך חור באבן הראשה ומצביעה על היום בלוח המרכזי כל יום ב-12 בצהריים. ארבע הלוחות החיצוניים מיושרים כך שהם מסמנים את גבולות המחזור בן 18.6 השנים לנסיגת הירח. באבן המרכזית, קיים נקב, שמבט דרכו אמור להצביע על כוכב הצפון ללא תלות בגורם הזמן. בנוסף קיימים חריצים נוספים כך שקרני השמש זורחות דרכם בימי השוויון ובימי היפוך העונה.

החור בגובה העיניים נקדח מדרום לצפון האבן המרכזית, כך שכוכב הצפון יראה תמיד, ויסמל עקביות ואוראנטציה עם כוחות הטבע

פונקציות אלה כמובן מעניקות בבירור תחושה פגאנית עתיקה למונומנט. עם זאת, זו לא טענתם של נוצרים מודרניים רבים בנוגע לאבני ג'ורג'יה. נראה שהבעיה היא עשרת הדיברות הממוקמות על ארבעת הלוחות והמילים על אבן הראשה. על אבן הראשה מופיעה הכותרת "שתהיינה אלו, אבני דרך לעידן של תבונה" ("Let these be guidestones to an Age of Reason"), חקוקה ביוונית קלאסית, סנסקריט, כתב חרטומים מצרי ואכדית.


כמה מטרים מערבה מן המונומנט, הוצב לוח גרניט נוסף בגובה הקרקע, כך שהוא מאוזן ושקוע. הלוח מספק הסבר מפורט לגבי מבנה המונומנט עצמו, השפות החרוטות על לוחות המונומנט, משקלו וגודלו, וכן לגבי היישור האסטרונומי של האבנים. הלוח מציין גם את התאריך בו הוקם המונומנט וכן את העובדה כי מתחתיו קבורה "קפסולת זמן", כלומר תיבה המכילה מסרים כלשהם לעתיד לבוא ושנועדה להיפתח במועד עתידי כלשהו. התאריכים על גבי "קפסולת הזמן" הזו, לא נחקקו, על כן לא ברור מתי יש לפתוח אותה.

המסר החרוט על האבנים מורכב מסדרה של עשר הנחיות או עקרונות בשמונה שפות שונות, שפה אחת על פני כל צד של ארבע הלוחות. השפות מצד צפון ועם כיוון השעון: אנגלית, ספרדית, סווהילית, הודית, עברית, ערבית, סינית, ורוסית. ניתן לשער כי שפתו של מנסח ההנחיות הללו, היא אנגלית. הנוסח האנגלי להנחיות, רהוט מבחינה לשונית. הנוסח בעברית לוקה בשגיאות כתיב, שגיאות ניסוח או שגיאות תרגום ביחס לכיתוב האנגלי, אך הוא מובא כאן כמות שהוא:

  • לכלכל אנושות אשר תחיה מתחת לחמש מאות מיליון איש בשוי משקל תמידי עם הטבע.

  • לכון את הילודה בתבונה על ידי שיפור הכושר והרבגוניות.

  • לאחד את האנושות בלשון חדשה וחיה.

  • לשלוט ביצר, אמונה, מסורת, ויתר העניינים באזון המתקבל על הדעת.

  • להגן על אנשים ואומות בחוקים הוגנים ובבתי משפט ישרים.

  • לאפשר לעמים משל פנימי. משא ומתן בינלאומי יקבע בּבּית הדין העולמי.

  • להמנע מחוקים קטנוניים ומפקידים חסרי תועלת.

  • לאזן זכויות אשיות עם חובות חברתיות.

  • להעריך אמת, יופי ואהבה, בחיפוש הרמוניה עם האין סופי.

  • אל תהייו לסרטן עלי ארץ. השאירו מקום לטבע. השאירו מקום לטבע.

המשמעות של אבני ג'ורג'יה ברורה יחסית. קבוצה של אנשים רצתה לבטא את אמונותיהם על מונומנט ששאר האנושות תוכל לראות. ברור כי תקוותם היא שאמונות אלה יהיו ניתנות לצפייה במשך זמן רב. זהו למעשה נוהג די מקובל ולא מסתורי כשלעצמו. עם זאת, אי הידיעה של מי האמונות, גורמת ללא מעט אנשים להיות מוטרדים. ב-2008 וגם לאחר מכן, היו מספר מעשי השחתה למונומנט, כגון גרפיטי, פיזור צבע ואף ניסיון להפיל את אבן הראשה. תוכן הסיסמאות מכיל בדרך כלל כיתוב בסגנון "מוות לסדר העולמי החדש". מאז, הושמו באזור מצלמות ביטחון.


האם אלה פשוט אידיאלים שהאנשים האלה קיוו שהעולם יבין ומתישהו יקיים? האם אנשים אלה מקווים שזה יסייע בהנחיית האנושות לאחר אפוקליפסה? או שמא הן מצוות האנטיכריסט או אמונות הסדר העולמי החדש? אולי לעולם לא נדע מכיוון שהאיש היחיד שיודע את זהות האדם הקשור למימון המונומנט נשבע לשאת את סודו עימו לקבר.

מקורות:

1,404 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page