top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

עקבו בזמן אמת אחר מסעו של הרובר פרסרברנס אל מאדים

עודכן: 7 באוק׳ 2020

אפליקציה חדשה מאפשרת לעקוב אחר מיקומו של הרובר פרסרברנס של סוכנות החלל נאס"א (NASA's Mars 2020 Perseverance rover mission) בדרכו לכוכב האדום אליו הוא צפוי להגיע ב-18 בפברואר 2021.


הפעם האחרונה שראינו את פרסרברנס הייתה ב-30 ביולי 2020, כשהוא נבלע בתוך האפלה של החלל העמוק במסלולו למאדים. אבל בעזרת מערכת הויזואליזציה של נאס"א "עיניים על ​​מערכת השמש" (Eyes on the Solar System), ניתן לעקוב בזמן אמת אחר הרובר המתקדם ביותר שפיתחה האנושות, יחד עם המסוק "אינג'ניואיטי" (Ingenuity) הנוסע איתו, בדרכם למכתש ג'זרו (Jezero Crater) במאדים, במסע של מיליוני קילומטרים בששת החודשים הבאים.

פרננדו אביליירה (Fernando Abilleira), מנהל התכנון והניווט של המשימה, מהמעבדה להנעה סילונית של נאס"א (NASA's Jet Propulsion Laboratory), אמר כי "מערכת 'העיניים על ​​מערכת השמש' מדמה את אותם נתיבים בהם משתמש צוות הניווט כדי לתכנן את המסלול של פרסרברנס למאדים. אם אתם רוצים להיות איתנו במסע שלנו, זה המקום להיות בו."


המערכת לא רק מאפשרת לראות את המרחק בין הכוכב האדום לחללית בזמן אמת. אפשר גם להטיס את פרסרברנס או לבדוק את המהירות היחסית בין מאדים לכדור הארץ או, נניח, לכוכב הלכת הננסי פלוטו.


ג'ון נלסון (Jon Nelson), מנהל טכנולוגיות הדמיה ופיתוח יישומים במעבדה להנעה סילונית, אמר: "עם כל החלליות שלנו המקיפות את מאדים כמו גם עם קיוריוסיטי (Curiosity) ואינסייט (InSight) שעל פני השטח של מאדים, יש נתונים וצילומים חדשים שמגיעים כל העת מהכוכב האדום. בעיקרון, אם לא ראיתם את מאדים בזמן האחרון דרך מערכת 'עיניים על ​​מערכת השמש', לא ראיתם את מאדים."


עשרות אפשרויות בתפריטים מאפשרות התאמה אישית לא רק של מה שרואים - ממרחק ועד ל"סיפון החללית" - אלא גם כיצד רואים את זה: בחירה במצב התלת מימד, וכל מה שצריך זה זוג משקפי אנגליף 3D לחוויה מהפטנת יותר.


גם לא חייבים לעצור במאדים. אפשר לנסוע בכל מערכת השמש ואפילו לנסוע בזמן. האתר לא רק משתמש בנתונים ותמונות בזמן אמת מצי החלליות של נאס"א, הוא מכיל גם נתונים מאז שנת 1950 וצפי עד לשנת 2050. מיקום, תנועה ומראה מבוססים על נתוני משימה חזויים ומשוחזרים.


משימת פרסרברנס היא חלק מתוכנית גדולה יותר הכוללת משימות לירח כדרך להתכונן למחקר מאויש של הכוכב האדום. נאס"א, אשר הכריזה על החזרת אסטרונאוטים לירח עד שנת 2024, תקיים נוכחות אנושית מתמשכת על הירח וסביבתו עד שנת 2028 באמצעות תוכנית ארטמיס של נאס"א (Artemis lunar exploration plans).


79 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page