top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

ציור 'לדה והברבור' התגלה בפומפיי העתיקה

חוקרים חשפו ציור חושני על קיר בהריסות פומפיי העתיקה. הפרסקו מייצג את המיתוס של לדה והברבור (Leda and the Swan). בסיפור, האל הרומי יופיטר, לובש את צורת הציפור, הברבור. הוא מקיים יחסי מין עם הילדה בת התמותה לדה, שנכנסת להריון. בציור נראה לדה עירומה יושבת עם הברבור עליה.


לדה והברבור היה נושא נפוץ של יצירות אמנות בעיירות הרומיות העתיקות פומפיי והרקולנאום. שתיהן נהרסו בהתפרצות הוולקנית של הר וזוב בשנת 79. אמנים מפורסמים ציירו ייצוגים של לדה והברבור לאורך ההיסטוריה, כולל לאונרדו דה וינצ'י ומיכלאנג'לו. המשורר האירי ויליאם בטלר ייטס גם כתב שיר על הסיפור.

מומחים אומרים שהציור של לדה והברבור שהתגלה בשנת 2018 הוא מיוחד. מאסימו אוסנה (Massimo Osanna), מנהל הפארק הארכיאולוגי של פומפיי, שיבח את הפרסקו כיוצא דופן כי נראה שלדה מביטה החוצה מהתמונה. אוסנה אמר לסוכנות הידיעות האיטלקית ANSA, "לדה מתבוננת בצופה בחושניות שבולטת לגמרי".


הפרסקו נמצא בתוך דומוס מפואר, או בית, שניצב ליד מרכז העיר. ארכיאולוגים גילו את יצירת האמנות הצבעונית במהלך חפירה שמטרתה להגן על מבני העיר העתיקה. גשם כבד ובלאי רגיל גרמו לכמה הריסות להתמוטט. אוסנה אמר כי ייתכן שבעל הבית היה סוחר עשיר. הבעלים אולי רצה לגרום לאנשים להאמין שהוא תרבותי עם בחירתו של פרסקאות הקשורים למיתוסים.


בגלל חששות בטיחותיים, החלקים שעדיין לא חפורים בבית שבו נמצא הפרסקו יישארו כך, דיווחה ANSA. ארכיאולוגים עדיין שוקלים להסיר את הפרסקו, כמו גם פרסקו נוסף שהתגלה בבית, למקום שבו "ניתן להגן עליהם ולהראות אותם לציבור", אמר אוסנה. הפארק הארכיאולוגי של פומפיי הוא אחד מאתרי התיירות המובילים של איטליה. כ-2.5 מיליון איש מבקרים בו מדי שנה.


73 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page