top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

ניתן לזהות נרקיסיסט ממאפיין הפנים הזה, לפי מחקר

חוץ משיניים לבנות באופן מחשיד ומספר מטורף של סלפים בטלפון שלו, האם יש דרך לזהות נרקיסיסט? על פי מחקר חדש, אין צורך להתסתכל מעבר לגבות שלו. מחקר מאוניברסיטת טורונטו, שפורסם בכתב העת Journal of Personality, העלה שאנשים עם "גבות ייחודיות" נוטים יותר להציג תכונות אישיות נרקיסיסטיות.


המילה "נרקיסיסט" מגיעה מהסיפור היווני העתיק של נרקיסוס הצעיר, שמתאהב בדמותו שלו המשתקפת בבריכת מים. באופן כללי, אנשים עם תכונות אישיות נרקיסיסטיות חזקות זוכים בניקוד גבוה מאד בספקטרום האהבה העצמית. לעתים קרובות הם עושים רושם ראשוני טוב, נראים חביבים ומקסימים, אבל הם גם מפגינים התנהגות מרוכזת בעצמם ואנוכית, לעתים קרובות עם ראייה גרנדיוזית של היכולות או המראה שלהם.


מסיבה לא ברורה, יש להם גם גבות נהדרות.

צוות החוקרים הגיע למסקנה זו על ידי צילום של כמעט 40 סטודנטים לתואר ראשון עם הבעות ניטרליות. לאחר מכן הם גרמו לתלמידים לבצע מבחן פסיכולוגי הידוע בשם Inventory Personality Narcissistic Inventory, כדי לבדוק את הדומיננטיות של כל התכונות הנרקיסיסטיות. החוקרים הראו את התצלומים למשתתפים אחרים וביקשו מהם לנחש עד כמה כל אדם נרקיסיסטי על סמך המראה שלו.


קודם כל, התוצאות הראשוניות שלהם הראו שהמשתתפים היו טובים במיוחד בשימוש בגבות כדי להעריך את רמות הנרקיסיזם של הסטודנט. בפרט, עובי גבות וצפיפות גבוהה של שיער שימשו ככל הנראה כשיפוט מדויק של נרקיסיזם.


הם הרחיבו זאת על ידי מדידה של עד כמה השתנו התפיסות של נרקיסיזם כשהחליפו גבות של נרקיסיסטים ושל לא נרקיסיסטים. זה הראה שהם דירגו את פניהם של נרקיסיסטים כפחות נרקיסיסטים כשהיו להם גבות של לא נרקיסיסטים ולהיפך.


הם הגיעו למסקנה שזה מראה ש"גבות ייחודיות חושפות את האישיות של נרקיסיסטים לאחרים", כמו גם משפיעות מאד על אם אנשים רואים אתכם כנרקיסיסט.


אז למה זה יכול להיות המקרה? החוקרים לא חיפשו מנגנון להסביר את ההקשר הזה, אבל הם מציינים שהגבות חשובות מאד לתפקודים חברתיים ולתקשורת לא מילולית, ולכן יש לנו חוש חד במיוחד לגביהן. יתר על כן, הגבות יכולות לשמש כמיקרוקוסמוס של המראה והזהות הרחבה יותר של אדם.


נרקיסיסטים מבקשים להיות נערצים ולכן שומרים על רמת טיפוח גבוהה. "אנשים המדווחים על רמות גבוהות של נרקיסיזם נוטים ללבוש בגדים אופנתיים, מסוגננים ויקרים יותר; בעלי מראה מסודר ומאורגן יותר; ונראים אטרקטיביים יותר", כותבים מחברי המחקר.


גבות חשובות מאד גם לזיהוי פנים ולבחירת בני זוג (הן אצל נשים והן אצל גברים), וזוג גבות מטופחות בקפדנות מצביע על כך שהבעלים יודע זאת.

מקור: iflscience

215 צפיותתגובה 1

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page