top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

מצרים חושפת אוצר של למעלה מ-100 סרקופגים

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום, שבת ה-14 בנובמבר 2020, הודיעו נציגי המשרד לענייני עתיקות של מצרים, על גילויים של לפחות 100 ארונות קבורה עתיקים, חלקם עם מומיות בתוכם, וכ-40 פסלים מוזהבים, בתוך נקרופוליס פרעוני עצום מדרום לקהיר.

סרקופגים צבעוניים וחתומים ופסלים שנקברו לפני יותר מ-2,500 שנה הוצגו בתערוכה מאולתרת לרגלי הפירמידה המפורסמת של ג'וסר בסקארה. במהלך מסיבת העיתונאים פתחו הארכיאולוגים ארון קבורה עם מומיה עטופה בבד. הם ביצעו בשידור חי צילומי רנטגן שדימו את המומיה הקדומה והציגו את הגופה השמורה.

ארון קבורה בן 2500 שנה / AP Photo - Nariman El-Mofty

שר התיירות והעתיקות, חאלד אל-ענני, אמר במסיבת עיתונאים כי הפריטים שהתגלו מתוארכים לשושלת בית תלמי, ששלטה במצרים במשך כ-300 שנה, מ-320 לפנה"ס עד 30 לפנה"ס לערך, וגם לתקופה המאוחרת (712-332 לפנה"ס).


לדבריו, הממצאים יועברו לפחות לשלושה מוזיאונים בקהיר, כולל למוזיאון המצרי הגדול שבונים המצרים ליד הפירמידות של גיזה. לדבריו, בהמשך השנה הם יכריזו על תגלית נוספת בסקארה.


הגילוי בנקרופוליס המפורסם הוא האחרון בסדרת ממצאים ארכיאולוגיים במצרים. מאז ספטמבר חשפה רשות העתיקות המצרית לפחות 140 סרקופגים חתומים, שברובם מומיות, באותו אזור בסקארה.

הארכיאולוגים המצרים מצאו "פירים מלאים בארונות קבורה, מוזהבים, צבועים ומעוטרים היטב", אמר מוסטפה ווזירי, מזכ"ל המשרד לענייני עתיקות של מצרים.


אתר סקארה הוא חלק מהנקרופוליס של ממפיס, בירת מצרים העתיקה, שבה נמצאות גם פירמידות גיזה המפורסמות, כמו גם פירמידות קטנות יותר באבו סיר, דחשור ואבו רואש. בשנות השבעים חורבות ממפיס הוגדרו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

מצרים מציגה את התגליות הארכיאולוגיות האחרונות בתקווה לדרבן את תעשיית התיירות החיונית לה, תעשייה שנפגעה מהתהפוכות הפוליטיות בעקבות המחאה העממית ב-2011, שהפילה את המנהיג הוותיק חוסני מובארק. השנה ספג המגזר מכה נוספת בעקבות משבר הקורונה.


324 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page