top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

מהם רכיבי הננוטכנולוגיה הקדומים שנמצאו בהרי אורל?

"חפץ שלא במקומו" (Oopart) הוא מונח המוחל על עשרות חפצים פרהיסטוריים שנמצאו במקומות שונים ברחבי העולם שהרמה הטכנולוגית שלהם עומדת בסתירה לגילם, המתבסס על ראיות פיזיות, כימיות או גיאולוגיות. "חפצים שלא במקומם" לעיתים קרובות מתסכלים מדענים קונבנציונליים ומשמחים חוקרים, הרפתקנים ואנשים המתעיינים בתיאוריות מדעיות אלטרנטיביות.


בשנת 1991, הופעתם של חפצים זעירים במיוחד בצורת סליל, שנמצאו ליד גדות נהרות קוזים (Kozhim), נרודה (Naroda) ובלבניו (Balbanyu) ברוסיה, הביאו למחלוקת שנמשכת עד עצם היום הזה. מבנים זעירים ומסתוריים אלה מרמזים שיתכן והייתה ציוויליזציה שהייתה לה היכולת לפתח ננוטכנולוגיה לפני 300,000 שנה.

סלילים מיוצרים אלה התגלו במהלך מחקר גיאולוגי הקשור להפקת זהב בהרי אורל. מבנים אלה כוללים סלילים, ספירלות, מוטות ורכיבים לא מזוהים אחרים. על פי ניתוח של האקדמיה הרוסית למדעים בסיקטיבקר (Russian Academy of Sciences in Syktyvkar), החלקים הגדולים ביותר שנמצאו עשויים בעיקר מנחושת, ואילו הקטנים ביותר עשויים טונגסטן ומוליבדן.


בעוד שאורכו של הגדול מבין האובייקטים הללו הוא 2.99 ס"מ, אורכו של הקטן ביותר הוא רק 0.00025 ס"מ, ורבים מהם מציגים פרופורציות של יחס הזהב. צורתם מעידה על כך שהם יוצרו ושהם לא שברי מתכת טבעיים. למעשה, נמצא כי הם דומים מאד לרכיבים זעירים של ננוטכנולוגיה עכשווית.


על אף שיש שטענו כי מבנים זעירים אלה הם רק פסולת שנותרה מאחור מרקטות ניסוי ששוגרו מנמל החלל הסמוך קוסמודרום פלסצק, דו"ח של מכון מוסקבה (Moscow Institute) קבע כי הם ישנים מדי מכדי להגיע מהתעשייה המודרנית.

בשנת 1996 כתב ד"ר א. מטווחבה (Dr. E.W. Matvejeva), מהמחלקה המרכזית למחקר מדעי הגיאולוגיה וחקר מתכות יקרות במוסקבה, כי למרות היותם בני אלפי שנים, המבנים הם ממקור טכנולוגי. החלקים נמצאו בעומק שבין 3 ל-12 מטר, בשכבה גיאולוגית שגילה בין 20,000 ל-318,000 שנה.


כיצד הצליחו בני האדם לייצר רכיבים זעירים כאלה בעבר הרחוק, ולמה הם שימשו? יש הסבורים כי הסלילים מוכיחים שהמין האנושי נהנה מרמה טכנולוגיה גבוהה בעידן הפליסטוקן, בעוד שאחרים טוענים כי הממצאים הם פרי יצירתם של חוצנים.


החפצים נחקרו בארבעה מתקנים שונים בהלסינקי, סנט פטרסבורג ומוסקבה. עם זאת, נראה כי המחקר של מבנים זעירים אלה עצר בשנת 1999 עם מותו של ד"ר יוהנס פיבאג (Dr. Johannes Fiebag), החוקר ראשי של הממצא. יתר על כן, ובאופן די צפוי, מקום הימצאם הנוכחי של החפצים הקדומים הללו אינו ידוע למרבה הצער. עם זאת ניתן להניח כי בהרי אורל יש עדיין חפצים מוזרים וקדומים מאד, אך אם לשפוט לפי גודלם, לא יהיה קל למצוא אותם.

מקורות:

519 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page