top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

הלילה תתרחש ה"התקבצות הגדולה" של צדק ושבתאי

מקור: The Guardian


השנה, לצופים בכוכבים תהיה הזדמנות לראות "נשיקה" של חג המולד כאשר צדק ושבתאי יופיעו קרובים זה לזה ובהירים יותר מכפי שהיו מזה 800 שנה באירוע המכונה "ההתקבצות הגדולה". (Great conjunction).


מה קורה וכמה זה נדיר?

ביום היפוך החורף של ה-21 בדצמבר, כוכבי הלכת ייראו כמו כוכב בוהק אחד כאשר מסלול ה-21 שנה של צדק ומסלול 12 השנה של שבתאי יפגישו אותם. ההתקבצות הגדולה האחרונה התרחשה במאי 2000, אך מיקומה בשמיים הביא לכך שקשה היה לראותה. גם בהתקבצות הגדולה של שנת 1623 (כאשר גלילאו גליליי היה עדיין בחיים) היה קשה להבחין משום שהיא התרחשה קרוב מדי לשמש כך שהיא "אבדה בזוהר השמש". ע"פ מצפה פרת' (Perth Observatory).


"צריך לחזור את כל הדרך עד לפני עלות השחר ב-4 במרץ 1226 כדי לראות יישור קרוב יותר בין האובייקטים הללו שנראה בשמי הלילה", לדברי פטריק הרטיגן (Patrick Hartigan), אסטרונום מאוניברסיטת רייס בטקסס.


האירוע קרוב באופן חשוד ליום חג המולד. האם יש קשר לכוכב בית לחם?

יתכן שכוכב בית לחם שהנחה את שלושת החכמים למקום הולדתו של ישו, היה גם הוא התקבצות גדולה. כפי שמסבירה אנציקלופדיה בריטניקה, כמה התקבצויות התרחשו "תוך עשר שנים מהנקודה הכרונולוגית שנחשבת כעת כראשית העידן הנוצרי".


אחת מהן הייתה התקבצות של צדק ושבתאי, אשר בשנת 7 לפנה"ס היו במרחק מעלה אחת אחד מהשני, שלוש פעמים בשמונה חודשים. כוכב בית לחם יכול היה להיות גם נוגה וצדק, אשר בשנת 2 לפנה"ס, "היו נראים מחוברים למתבוננים מבבל, ממש לפני ששקעו בכיוון הכללי של בית לחם ממערב".


איך ניתן לצפות בהתקבצות הגדולה?

בשנת 2020 האירוע השמימי יראה מכל מקום על פני כדור הארץ, אך התנאים הטובים ביותר יהיו ליד קו המשווה, ע"פ הרטיגן. "נשיקת" חג המולד - כפי שכינה אותה האסטרונום ד"ר בראד טאקר (Dr. Brad Tucker) מהאוניברסיטה הלאומית האוסטרלית - תופיע נמוך בשמיים המערביים כשעה לאחר השקיעה.


בנאס"א אומרים שאנשים צריכים לחפש אותה נמוך בדרום-מערב כשעה אחרי השקיעה כאשר "שני כוכבי הלכת הענקיים יופיעו במרחק של עשירית מעלה בלבד זה מזה - זה בערך עובי מטבע 10 אג' המוחזק בקצה זרוע מתוחה".


טאקר הסביר את מה שצריך לחפש כ"סהר ירח דק ושני אובייקטים בהירים ממש לידו". כל מה שנדרש הוא לילה עם שמים בהירים ונקודת תצפית עם אופק ברור - ללא מבנים או עצים בדרך.


צדק הוא כוכב הלכת הגדול יותר, ובעלי ראייה חדה מאד - או משקפת - יוכלו להבדיל בינו לבין שבתאי. לאחרים, כוכבי הלכת יופיעו ככוכב אחד. כוכבי לכת נוטים לזרוח בצורה יציבה יותר - או לנצנץ פחות - מכוכבים, כך שזה יעזור לכם להבחין.


ומה עם ההורוסקופ?

אז אתם רוצים לדעת איזה בלבול או קסם אסטרולוגי המפגש של כוכבי הלכת הללו עשוי לבשר לגבי עתידנו. על פי האסטרולוגית סוזן מילר (Susan Miller), "ההתקבצות הגדולה נותנת את הטון לאתוס של 20 השנים הבאות ותשפיע על האמנויות, המוסיקה, התיאטרון, הספרות, הבידור, אופנת המעצבים, האוכל, המתמטיקה, המדע, הפוליטיקה וסדר היום של הממשלה. במילים אחרות, הכל!"


265 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page