top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

האם זו אטלנטיס? חבויה באופן גלוי בסהרה?

עודכן: 7 באוק׳ 2020

ייתכן שהעיר האבודה המפורסמת אטלנטיס נמצאה במקום שלא חשבו עליו - מדבר סהרה.


על פי סרטון יוטיוב שצבר יותר מ-4 מליון צפיות, ניתן למצוא את שרידי העיר הטבעתית, שאפלטון דיבר עליה במאה הרביעית לפני הספירה, במדינה האפריקאית מאוריטניה. והיא הסתתרה שם כל הזמן.


"חיפשנו את המיקום של אטלנטיס בכל המקומות הלא נכונים מכיוון שכולם מניחים שהיא חייב להמצא במעמקי הים איפשהו, במצולות האוקיאנוס האטלנטי או בים התיכון", אומר ג'ימי, המגיש של ערוץ היוטיוב של ברייט אינסייט (Bright Insight).


במקום זאת הוא מצביע על תצורה מוזרה המכונה מבנה ריכט (Richat strucuture), או "עין הסהרה" ("Eye of the Sahara"), כמיקום האמיתי של העיר.

מבנה ריכט במאוריטניה

לדבריו, זה לא רק הגודל והצורה המדויקים שתיאר אפלטון - מעגלי ו-23.5 ק"מ לרוחבו - אך ניתן גם לזהות בבירור בתמונות הלוויין את ההרים שהוא תאר בצפון, כמו גם עדויות לנהרות קדומים, שלדברי אפלטון זרמו סביב העיר.


מדענים טרם הבינו מה בדיוק יצר את מבנה ריכט, וטוענים שהוא נראה כמו מכתש, אך אין כל הוכחה לפגיעה באזור.


אפלטון אמר כי אטלנטיס הושמדה ב"יום ולילה של חוסר מזל" ושקעה תחת הגלים. התיעוד המדעי אכן מראה כי כדור הארץ עבר מהפך משמעותי באקלים לפני 11,500 שנה, אז נטען כי אטלנטיס נעלמה. ג'ימי גם מצביע על תמונות לוויין המראות פגיעת צונאמי בעצמה שלא דומה לאף צונאמי שאנו מכירים לאורך ההיסטוריה.


"האם האזור כולו לא נראה כאילו נשטף בזרם עצום של מים או צונאמי?"


בהמשך הסרטון, ג'ימי מצליח לארוג פנימה מיתולוגיה היוונית, שיעורי הילודה, תנועות טקטוניות ועוד, תוך יצירת טיעונים משכנעים כי לא רק שאטלנטיס היא אמיתית, אלא מעל האדמה וחשופה עד היום.


מרבית המומחים מאמינים כי סיפור אטלנטיס היה בסך הכל - סיפור. בעשורים האחרונים הוצעו מספר מקומות כאתרים פוטנציאליים - כולל כרתים, האוקיאנוס האטלנטי ואפילו אנטארקטיקה.


צפו בסרטון


מבנה ריכט במפת גוגל


בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page