top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

האם אלים חוצניים ביקרו את תרבות המאיה?

עודכן: 7 באוק׳ 2020

"את הצוויליזציה הקדומה של המאיה ביקרו חוצנים שעתידים לחזור באופן אפוקליפטי תוך 15 שנה", כך הזהיר החוקר אריך פון דניקן (Erich von Däniken).


מתוארכת לשנת 1800 לפנה"ס, תרבות המאיה ממשיכה להדהים ארכיאולוגים, בעיקר בגלל הבנתה המתקדמת באסטרונומיה ובמתמטיקה ויצירת לוח השנה המדויק שלהם. אחת הטענות בנוגע לתרבות המאיה היא שאלים חוצנים היו אחראים על מסירת הידע המתקדם לאנשי המאיה. כעת טוען הסופר השנוי במחלוקת, אריך פון דניקן, שאלים חייזרים דמויי זוחלים עשויים לחזור בקרוב ובאופן אפוקליפטי.

לישות שנקראה קווצאלוקאטל (Quetzalcoatl) בשפת Nahuatl, או קוקולקאן (Kukulkan) במאיה, סגדו כמו לאלוהים. לפני שעזב את העולם, סיפר קווצאלוקאטל לאנשי המאיה איך יום אחד הוא יחזור לכדור הארץ. התאריך חושב ונקבע כ-21 בדצמבר 2012, מה שגרם להתרגשות ולצפיה שהובילו אנשים רבים להאמין שזהו יום האפוקליפסה.


לאחר שנבואה זו לא הצליחה להתממש, מר פון דניקן ציין כי תאריך זה חושב על פי לוח שנה יהודי-נוצרי, שהוא דו משמעי לגבי הולדתו של ישו. יש למעשה כעשרים שנה סביב היום בו אנו חושבים שישו נולד, וזה מעוות את התחזית שלנו לשובו של קווצאלוקאטל.פירוש הדבר הוא שנותרו בערך 15 שנה בכדי לראות אם תחזית המאיה המפחידה אכן תתגשם.

מר פון דניקן טוען שקיימת אפשרות שקווצאלוקאטל לא יחזור כנחש עם נוצות היורד מהשמיים, אלא עשוי להיות חייזר. הסופר השוודי מצביע על תחריטים שבהם פרצופים אנושיים המכוסים במה שנראה כקסדות עם מכשירי נשימה בפה. לטענתו המכשירים המכסים את פיהם סיננו אוויר, כדי למנוע זיהום מחיידקים או ווירוסים ככל הנראה.


בקבר שבעיר המאיה פלנקה (Palenque), נמצא תחריט של פאקאל (Pakal), השליט הלפני אחרון של המאיה, בו הוא נראה שולט במכונה הפונה כלפי מעלה כשלהבות ועשן נפלטים כלפי מטה.ארכיאולוגים טוענים כי תחריט זה ייצג למעשה את עץ החיים או את הירידה אל העולם התחתון. עם זאת, שני מומחים מובילים בתחום הכתב של המאיה הצהירו כי יתכן והכתובות סביב הקבר מפרטות עלייה לחלל.

שרידי השליט הקדום הזה נמצאו בתוך סרקופג, גופו היה גבוה משמעותית מהגובה הממוצע של בני המאיה הקדומים ונראה שהיה לו מבנה עצמות יוצא דופן. כמו כן, גם ידוע כי פאקאל שלט במשך 68 שנים וחי עד גיל 80, הרבה יותר מאורך החיים הממוצע לאותה תקופה.


הפירמידות בטיקאל (Tikal) הן אנומליה נוספת המוסיפה לתעלומה, מכיוון שהן נמצאות במרחק של 65 קילומטר ממקור מים. תרבויות עתיקות הקימו בדרך כלל ערים הקרובות למקורות מים גדולים, עם זאת, בטיקאל חיו קרוב ל 100,000 אזרחים ללא מקור מים ככל הנראה. זה הוביל ארכיאולוגים לשאלה מדוע בני המאיה הקדומים טרחו לבנות עיר מאסיבית במיקום כל כך לא נוח?


תרבות המאיה ממשיכה לאתגר את החוקרים והארכיאולוגים, לגילויים שנחשפים יש סיפור לספר, סיפור שחוקרים רבים מסרבים לקבל, האם יש פה הסתרה מכוונת או רק משחקי אגו? אנו נמשיך לספר על תרבות המאיה ועל חידותיה במאמרים הבאים.


בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page