top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

ארמון ראוואנה, טפרים של אריה או של זוחל?

עודכן: 7 באוק׳ 2020

בסיגיריה (Sigiriya) שבסרי לנקה (Sri Lanka) ישנו סלע עצום שבראשו פסגה שטוחה המכונה גם "ארמון ראוואנה" (Ravana's Palace), שם ניצב מבנה מוזר המכונה "כפות רגלי האריה של סיגיריה" (Lion's Paws in Sigiriya).

אל סיגיריה מטפסים במעלה מדרגות שכמעט ואין לאורכו מקום למנוחה, אך קיים משטח אחד שבו המבקרים יכולים לנוח באמצע הדרך, לפני שהם ממשיכים לפסגה. זהו מקום מעניין כי נמצא בו מבנה יוצא דופן.


מפוסלות במקום שתי כפות רגליים מוזרות של בעל חי כלשהו. אלה כפות רגליים עצומות, גובהה של כל אחת הוא לפחות 3 מטר ורוחבה 3 מטר. כשמסתכלים עליהן אי אפשר שלא להיזכר ברגלי הענק של הספינקס בגיזה. מה שמוזר עוד יותר הוא שבסרי לנקה מתייחסים לזה כאל כפות רגלי האריה או שער האריה, בדיוק כפי שהמצרים מאמינים כי גם הספינקס הוא בחלקו אריה.

אך האם אלה באמת כפות רגלי אריה? כשמביטים על הציפורניים הגדולות אז ברור שזה לא אנושי, זה נראה כמו טפרים של חיה אכזרית, הפרטים מדהימים. ישנן שתי קשתות בהן הציפורניים פוגשות את הבשר בקצה הטפרים. אם מסתכלים על הפרטים ניתן להבחין גם בטפר קטן. אז בכל כף רגל קיימים שלושה טפרים גדולים וטפר אחד קטן.


בסרי לנקה הן נחשבות לכפות רגלי אריה או שער האריה מכיוון שמומחים טוענים כי טפרים אלה הם טפרי אריה, אך זה לא יכול להיות נכון, אלה אינן כפות רגלי אריה. לאריות אין 4 טפרים, יש להם 5 טפרים, גם ליונקים דומים אחרים כמו נמרים יש 5 טפרים ולא 4 טפרים. הפסלים הקדומים פיסלו בבירור 3 טפרים גדולים וטפר אחד קטן. לאיזו חיה שייכים טפרים אלה?


לזוחלים הקדומים היו 4 טפרים, לרובם היו 3 טפרים גדולים וטפר אחד קטן. ניקח לדוגמא דינוזאורים, לטי רקס יש 4 טפרים, 3 גדולים ואחד קטנטן. שימו לב גם לקשקשים המחוספסים על הקרסול. הביטו בקווים הגליים על המבנה, הם מייצגים קשקשים. ניתן להבחין בבירור שזהו זוחל קדום. מהו הזוחל העצום זה? הזוחל הזה הוא לא אחר מאשר ראוואנה (Ravana) עצמו.


ראוואנה נחשב כמלך הגדול ביותר בתולדות סרי לנקה, כה גדול עד שהלוויין הראשון של סרי לנקה נקרא על שמו. אתר סיגיריה ידוע גם כארמונו של ראוואנה. איך יתכן שראוואנה הוא זוחל? איך יכולות להיות לו רגליים כאלה?

אם מסתכלים על טקסטים עתיקים, היתן למצוא בהם פרטים מוזרים שיכולים לספק הסבר.

ראשית, ראוואנה לא היה אנושי לחלוטין, רק אביו היה אנושי, אמו הייתה ממין שונה לחלוטין, אולי זוחל. ראוואנה נולד עם מאפיינים של מין היברידי, יצורי כלאיים אלה מכונים "נפילים". במאפיינים מסוימים הוא היה אנושי ובאחרים לא. לדוגמה, ידוע שהוא היה ענק, גובהו היה כ-3 מטר והיו לו מאפיינים של זוחל, הוא היה מסוגל לשנות את צורתו, לשנות את מראהו בכדי להונות אחרים, הוא גם יכול היה להפוך לבלתי נראה על ידי התמזגות עם הסביבה, כמו זיקית. בטקסט התאילנדי "רמאקיאן" (Ramakien) מסופר כי עורו של ראוואנה היה בצבע ירוק, כמו של זיקית. עור אנושי לא יכול להיות ירוק, אלא אם זורם בו דם של זוחלים. ישנם זוחלים בסרי לנקה הקרויים על שם ראוואנה. כמו נחש הנקרא "ראוואנגה מדילה" (Ravanage Medilla) ששמו המדעי הוא "אספידורה ראוואניי" Aspidura Ravanai, על שמו של המלך ראוואנה בגלל שורשיו מעולם הזוחלים.


חובבי נחשים רבים בסרי לנקה רואים עצמם כצאצאי ראוואנה, הם אומרים שראוואנה נולד ממוצא נאגה (Naga). כיום, חושבים שהמילה נאגה פירושה נחש, אך אנשים אלו טוענים כי אבות אבותיהם היו אנושיים, בעלי שתי רגליים ושתי זרועות, אך היו להם גם כוחות נוספים כמו שינוי צורה ואפשרות להפוך לבלתי נראים. אנשי הנאגה השתמשו בנחש קוברה כסמל שלהם, מכיוון שהקוברה הוא זוחל שמזוהה בקלות בזכות ההתנפחות שלו ומראהו הראוותני. הם מאמינים כי אבותיהם הזוחלים נעלמו מתחת לאדמה והבטיחו לחזור יום אחד. בטקסטים טמיליים (Tamil) וגם בטקסטים של סינהלה (Sinhala) כתוב כי אנשי הנאגה הם התושבים המקוריים של סרי לנקה. זו הסיבה שבזמנים קדומים, סרי לנקה נקראה לעיתים בשם נאגדאפה (Nagadeepa) והיוונים הקדומים כינו אותה נאגדיבואיס (Nagadibois).

בסיגיריה קיימים ממצאים נוספים הקשורים בעולם הזוחלים, כמו מבנה מדהים המכונה "מערת ראש הקוברה".


אז האם רפטיליאנים (Reptilians) שלטו בסרי לנקה בעבר הקדום? אם מסתכלים על המבנים ומקשיבים לסיפורים אז נראה שאכן כך היה.


המאמר מתורגם מתוך הסרטון של Praveen Mohan


בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page