top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

מתחם הפירמידות ושבט ההופי

אין איש המתגורר באזור שיכול לומר לנו מי בנה את הפירמידות, מדוע הן נבנו, מתי הן נבנו, כיצד הן נבנו או מדוע הפירמידות במתחם מסודרות בסדר המסוים בו הן מסודרות. אפשר לדמיין איך לפני זמן רב, האדם הראשון שהשתמש באיזמל הנחושת הקטן ובפטיש שלו כדי לסלק את הדבק (דבק חזק כמו קורי עכביש) שהחזיק את אבני המעטפת, והחליק את האבן הראשונה למטה לצד הפירמידה, שהתקבלה בתרועות מחבריו שהמתינו בתחתית הפירמידה. יתכן שהם השתמשו בבולי עץ, בגמלים ואולי בנילוס כדי להעביר את האבן לקהיר על מנת לבנות את העיר שלהם. ככל הנראה אז קם עסק משגשג, וייתכן שלקח להם 20 שנה להסיר את כל אבני המעטפת ולהפשיט את הפירמידה מכל דבר בעל ערך שהם יכלו לקחת. הם כנראה חנו באחת החורבות העתיקות הסמוכות והביאו לשם את משפחותיהם.

אשת העכביש

סיפור הבריאה ההופי מספר לנו מי בנה את הפירמידות - אשת העכביש (Spider-woman) עם עוזריה אנשי הנמלים (Ant People), בסיפורם ההופי מתייחסים לפירמידות כקני נמלים גדולים. מספרים שהיא עשתה את זה כי הבורא הורה לה ליישם את תוכניתו על כדור הארץ כדי שכולם יראו. כמו כל איש עסקים טוב, לבורא הייתה סיבה ותוכנית.


הסיפור מתחיל בזה שהבורא חיפש מקום ליצור בשעה שריחף בחלל והוא מצא את כדור הארץ. הבעיה היחידה הייתה שכוכב הלכת לא היה מאוזן. הבורא הורה לאשת העכביש ולאחיין שלו לתקן בעיה זו. כיצד ניתן לייצב כוכב לכת? מדוע כל הפירמידות הגדולות במצרים, מקסיקו וסין נמצאות בין קווי הרוחב 15 ו-30? האם כולן היו קברים? האם יתכן שכל הפירמידות הן פשוט משקולות, סלעים כבדים שנערמו בצורת פירמידות? אף אחד לא יודע מי בנה אותן או איך, אבל אנחנו יודעים שהן נבנו בפרקי זמן שונים בהיסטוריה של כדור הארץ.


לאחר שאשת העכביש והאחיין השלימו את משימתם, היו תאומים, אחד על כל קוטב. התאום שעל הקוטב הצפוני לאיזון, וזה שעל הקוטב הדרומי לרטט, וביחד הם שמרו על כדור הארץ מסתובב כיאות ומאוזן. מה שממוקם בכל קוטב הוא תאום, או משהו שיכול לבוא וללכת בתקופות זמן שונות, קרח. יכול להיות שמשקלו של הקרח משפיע על סיבוב כדור הארץ ועל האיזון שלו?


ההופי מאמינים שזו הפעם הרביעית שהבורא נאלץ לחזור ולהתחיל את מחזור הבריאה שוב. זו גם עשויה להיות הסיבה לכך שהפירמידות נבנו בפרקי זמן שונים (לאחר שהאנשים הראשונים הושמדו באש, האנשים השניים הושמדו בקרח, והאנשים השלישיים הושמדו במים, המבול הגדול) ובמיקומים שונים, ומדוע ציורי הקיר סביב מתחם הפירמידה התפתחו מדמויות מקל לעיטורים וגילופים צבעוניים יפים, בדיוק כפי שאנחנו התפתחנו.


בפעם האחרונה שהאנושות לא כיבדה את כדור הארץ ואת תורתו, מה שגרם לתאומים לעזוב את העמדה שלהם, הגיע המבול הגדול. ג'יימס ווייט (James White), קלימטולוג באוניברסיטת קולורדו, קובע כי "לפני 12,500 שנה החלק העליון והתחתון של כדור הארץ התחממו במקביל בצורה חדה, דבר המצביע על כך שחלק משינויי האקלים שנחשבו בעבר כאזוריים עשויים היו להשפיע על כדור הארץ כולו."


במאמר ב-Science בנובמבר 1998 נאמר כי "הטמפרטורות עלו ביותר מ-20 מעלות וזה קרה בזמן חיים ממוצע של אדם". אותו דבר מתרחש היום בחיים שלנו, כשאנחנו מתקרבים לסוף מחזור הבריאה הרביעי. כיפות הקרח הקוטביות של כדור הארץ נמסות. הלחות הזו צריכה ללכת לאיפושהו. מים מגיעים רק בשלוש צורות: מים, אדים או קרח. אם זה כבר לא קרח אז מה זה יהיה? ספקנים אומרים שההתחממות הגלובלית אינה מתרחשת וששטפונות, שריפות, טורנדו, צונאמי והוריקנים תמיד היו כאן, שום דבר לא השתנה. אבל משהו כן השתנה, כיפות הקרח הקוטביות שלנו נמסות, זו לא הפעם הראשונה שאירוע כזה קורה והתוצאות האפשריות לא נראות טוב.


תוכנית מתחם הפירמידות

הבורא אמר לאשת העכביש ולאחיינו כי הם צריכים להישאר כאן על כדור הארץ ולהתחיל את הציוויליזציה. הבורא רצה פירמידה אחת לעצמו, ואחת עבור האחיין שלו, והוא אמור לחזור ולתקן את הבעיה שבע פעמים, בתקווה ש"נתעורר" ונטפל בעצמנו בכדור הארץ ובעיותיו בעתיד.

הפירמידה הגדולה ביותר, משמאל, הייתה עבור הבורא, הפירמידה המרכזית הייתה עבור האחיין. הפירמידה המייצגת את מיקומנו בתוכנית כיום ממוקמת על האקווינוקס - האיזון המושלם שבו היום מחולק לשני חלקים שווים, חצי חושך וחצי אור, פירמידה זו קטנה משתי הפירמידות הגדולות.


שלוש פירמידות הלוויין הקטנות מול הפירמידה של הבורא יכולות לייצג את שלושת העולמות הבאים שהוא צריך ליצור. שלוש פירמידות הלוויין הקטנות שמאחורי הפירמידה המייצגת את מיקומנו הנוכחי בתוכנית, יכולות לייצג את שלושת העולמות הקודמים שנהרסו על ידי האש, הקרח והמים.


כאשר מוסיפים את המחזור הטקסי השנתי של ההופי מעל המתחם, אנו רואים שאנו בין המחזור הרביעי לחמישי ועומדים לעבור מהעולם זה לעולם הבא. אם אמונה זו נכונה, צריכות להיות עדויות לכך שפירמידות הלוויין הקטנות הועברו בעבר הרחוק בחלק הראשון, השני והשלישי.

סיפור הבריאה של ההופי לא מספר לנו כיצד נבנו הפירמידות, אך הוא מכסה את מי שבנה אותן - אשת העכביש ואנשי הנמלים, הסיבה - כדי לעזור לייצב את כדור הארץ כשהוא יוצא מאיזון, ומתי - בהתחלה ואחרי שכדור הארץ נהרס באש, קרח ומבול גדול.


עמק המלכים וההופי

אשכול קבוצות הכוכבים היה חשוב מאוד לבוני מתחם הפירמידה. הם התאמצו מאוד ליצור אותו; חקקו אותו באבן קשה והניחו אותו על תקרת גלגל המזלות של דנדרה, בתקווה שנבין את משמעותו כיום. בספר של פיטר טומפקינס (Peter Tompkins), סודות הפירמידה הגדולה (Secrets of the Great Pyramid), הוא מסביר כיצד ניתן היה להשתמש בגלריה הגדולה (Grand Gallery) למיפוי הכוכבים, כאשר היא נבנתה לראשונה והגלריה הייתה פתוחה לשמי הלילה.


החריץ שכיום נמצא עמוק בתוך הפירמידה, היה צריך להיות על מרידיאן אמיתי ועל פלטפורמה של קרקע מוצקה כדי למדוד את הרגע המדויק שבו כוכבים, השמש, כוכבי לכת והירח עברו את המרידיאן הזה בסיבובם ברקיע. את 12, או 13 קבוצות הכוכבים, יכול היה לשרטט מישהו שהסתכל למעלה אל השמים בזמן שהוא זז במעלה ובמורד הגלריה על פלטפורמות כמו פיגומים שנבנו על 24 החורים המלבניים שנחתכו אנכית בקירות. ישנם 27 חורים, בעומק של 20 עד 28 ס"מ בתוך הסלע המוצק. אנו משתמשים בשיטה דומה במצפי הכוכבים שלנו כיום.

תקרת גלגל המזלות במקדש דנדרה

ההופי מדברים על קו או חוט זמן כשהם מספרים את סיפור הבריאה שלהם. הם מוטרדים מאד מהקו בין אוריון (Hotomkan), הפליאדות (Choochhokam) וסיריוס (Ponochona) וצופים בהם בקפידה מדי שנה. שלוש קבוצות הכוכבים הללו חשובות מאוד גם לשבט הלקוטה שכן הן מהוות את קבוצת הכוכבים של הבופאלו הלבן שלהם. הפליאדות יוצרות את הראש, אוריון את החלק האמצעי וסיריוס את הזנב. טקסי הלקוטה מבוססים על הגעתו ועזיבתו של הבופאלו הלבן בשמי הלילה.


אנו יודעים שקבוצות הכוכבים מייצגות פרקי זמן שונים שאנו מכנים עידנים (באורך של 2,160 שנים) אך איננו יודעים מתי מתחיל עידן ומתי מתחיל עידן חדש או מדוע הם נוצרו מלכתחילה. היינו זקוקים לנקודה ספציפית, חקוקה באבן על כדור הארץ, בה נוכל לצפות בקבוצות הכוכבים נעות במעלה אחת בכל 72 שנים לאורך הקו או החוט שלהן, משהו כמו הספינקס. אנו נצטרך גם זמן או תאריך ספציפי במסלול של כדור הארץ כדי לבצע את המשימה בצורה נכונה, משהו כמו יום ההיפוך החורפי, ב-21 בדצמבר, כאשר מגיעים החניכים החדשים ומתחיל מחזור הטקסים של ההופי.


במצרים, על הגדה המערבית של נהר הנילוס, נמצאו 63 חדרים תת קרקעיים בעמק המכונה עמק המלכים, וכל אחד מהם הוגדר כ-KV3, KV2, KV1 וכו' לפי הסדר בו נחשפו. המפורסם ביותר הוא KV-62 שם התגלה תות ענח' אמון.


כך ממופים החדרים כיום:

כאשר מניחים את קבוצות הכוכבים על האתר כך זה נראה:

כשמסתכלים במתאר של KV-5 בגיליון ספטמבר 1998 של נשיונל ג'אוגרפיק, ניתן לראות דמות גברית חסרת ראש. זהו המתחם התת קרקעי הגדול ביותר בעמק המלכים עם למעלה מ-120 תאים. אם הדמות מייצגת את אוריון, החנית שלו מופנית אל אתר הקבורה של תות ענח' אמון והכוכב אלדברן, בקבוצת הכוכבים של שור. בימי הביניים נקרא אלדברן 'Cortauri' או לב השור. אם זה נכון אז קבוצת הכוכבים של אוריון צריכה להיות ממוקמת בין הפליאדות לסיריוס. אז האם KV-5 יכול לייצג את אחיינו הצעיר של הבורא שהוזכר בסיפור הבריאה של ההופי?


אוריון נע למעלה ולמטה במסלול המרידיאן וקבוצות הכוכבים נעות במסלול מישור המילקה. אז בנקודת זמן מסוימת, החנית של אוריון תפגוש את הכוכב אלדברן, לב השור, בשעה שאנחנו נעים לאורך הקו או החוט שלנו. נראה שהרגע הזה בזמן תועד, בציורי הקיר ובעמק המלכים במצרים; במיקום החורבות והכפרים העתיקים של ההופי באריזונה ובניו מקסיקו, ובמתחמי הפירמידות של סין ומקסיקו, בדיוק מסיבה זו.


האם זה יכול להיות הרגע בזמן בו עידן אחד מסתיים ועידן חדש מתחיל? איך הייתם משאירים מסר שישרוד אלפי שנים? מתי חניתו של אוריון תפגע בלבו של השור? קבוצות כוכבים רבות אחרות מיוצגות על ידי החדרים בעמק המלכים. אולי ניתן לאתר חדרים חדשים רבים על ידי הנחת מפה של קבוצות הכוכבים מעל עמק המלכים וחיפוש במקומות בהם מופיעים הכוכבים על הקרקע.

מקורות:

250 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page