top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

הממצאים המצריים של הגרנד קניון

עודכן: 7 באוק׳ 2020

במרץ ובאפריל 1909 פרסם ה"פניקס גאזט" (Phoenix Gazette) שני סיפורים על גילוי עיר תת קרקעית גדולה שחבויה במערה בגרנד קניון (Grand Canyon). המאמר הראשון מחודש מרץ מזכיר רק את החוקר ג.א. קינקייד (G.E. Kinkaid) ומחקריו במורד נהר הקולורדו. העיתון גם מציין שהוא גילה כמה תגליות ארכיאולוגיות מעניינות, אך לא נמסרו פרטים נוספים. המאמר השני מדווח באופן מעמיק יותר על מסעו של קינקייד במורד נהר הקולורדו, שם גילה עיר קדומה ונסתרת במערות חצובות ביד (לא טבעיות).

בדרום מערב ארה"ב נמצאים שרידים רבים של ערי האנסאזי ("אנשי הפואבלו הקדומים") המשתייכים לשבטים רבים ושונים של אנשי האנסאזי, אך קינקייד תיאר את העיר כבעלת ניחוח מזרחי או מצרי. נאמר כי המערות, המנהרות והעיר החצובות בסלע מכילות מומיות, מקדש עם דמות היושבת ברגליים שלובות ומחזיקה פרח לוטוס או שושן בכל יד, כתבים הירוגליפיים, כלי נשק ומכשירי נחושת עם קצוות מחודדים וקשים כמו פלדה. קינקייד העריך כי פעם גרו כ-50,000 איש במנהרות ובמערות. בהמשך המאמר נאמר כי הסמית'סוניאן (Smithsonian) היה מעורב במחקר של האתר. אלה היו שני המאמרים היחידים שפורסמו אי פעם בנושא ורוב התחקירים מובילים למבוי סתום.


השאלה הבוערת היא, האם הסיפורים היו מתיחה... או אולי בדיחה של ה-1 באפריל? אנו יודעים בוודאות שג'ון ווסלי פאוול (John Wesley Powell), החוקר הראשון של הגרנד קניון, ציין מערות רבות בדרכו במורד הנהר בגרנד קניון. הוא ואנשיו בהחלט גילו שרידים של תרבויות קדומות, כולל שביל כבוש היטב, חורבות, הירוגליפים ושברי חרס. בשנים שחלפו מאז גילויו של פאוול, הגרנד קניון היווה אתר למחקר מקיף. למעלה מ-400 אתרים אינדיאנים נמצאו בפארק הלאומי של הגרנד קניון, מתוארכים 12,000 שנה לאחור. האם יתכן שקינקייד פשוט טעה בזיהוי מקורות המערה? אם אכן כך, יש לתהות על תיאור המומיות וההשפעה המזרחית שמזכיר קינקייד במאמר.


בסמית'סוניאן אין תיעוד של משלחת כזו, והם גם לא השתתפו בשום חפירה של עיר תת קרקעית בגרנד קניון. עם זאת, הסמית'סוניאן שלח משלחות רבות לחקור את שרידי האינדיאנים ברחבי דרום מערב ארה"ב ובגרנד קניון. לא סביר שמוסד המוקדש ללימוד ולהבנת ההיסטוריה יסתיר ממצא כזה, ובכל זאת, אם תרבויות המזרח התיכון או אסיה אכן עשו את דרכן לצפון אמריקה לפני כ-4,000 שנה, זה בהחלט הופך את סיפור ההיסטוריה של העולם.


מעניין גם כי כל כך הרבה אתרים בפארק נושאים שמות מצריים - מגדל סת (Tower of Set), מגדל רע (Tower of Ra), מקדש הורוס (Horus Temple), מקדש אוסיריס (Osiris Temple), ומקדש איזיס (Isis Temple), כמו גם מקומות ב"הונטד קניון" (Haunted Canyon) עם שמות כמו פירמידת חאופס (Cheops Pyramid), מנזר בודהה (the Buddha Cloister), מקדש בודהה (Buddha Temple), מקדש מאנו (Manu Temple) ומקדש שיווה (Shiva Temple).

האזור בו נמצאת העיר הנסתרת כביכול הוא למעשה בשטח ממשלתי הסגור לציבור. זה מה שהיה לקינקייד לומר על המיקום: "כארבעים ושניים מיילים במעלה הנהר מקניון הקריסטל אל טובאר (El Tovar Crystal Canyon), ראיתי על הקיר המזרחי, כתמים בתצורת המשקעים, בערך 2,000 פיט מעל אפיק הנהר. לא היתה דרך לנקודה הזו, אך לבסוף הגעתי אליה בקושי רב. מעל מדף, שהסתיר אותה מכיוון הנהר, היה פתח המערה."


על פי אחת האגדות האינדאניות של ההופי, אבותיהם גרו פעם מתחת לאדמה בגרנד קניון עד שאנשי לב אחד ואנשי שני לבבות החלו להילחם. הצ'יף של אנשי הלב האחד גרם לעץ לצמוח ולפתוח את גג המערה. אנשי הלב האחד שלחו שליח למקדש השמש לבקש ברכת שלום, רצון טוב וגשם, אך השליח מעולם לא חזר. האגדה אומרת כי השליח ישוב יום אחד והאדמות והבתים של האבות של ההופי יחזרו אליהם.


האם יש קשר בין אסיה או מצרים וצפון אמריקה? אם כן, האם מישהו הסתיר את האמת? או אולי העיר הנסתרת הזו היא אתר אינדיאני שבאמת התגלה והושם תחת הגנה עבור הילידים ומכאן הסיבה שלא פורסמו מאמרים נוספים. בשני המקרים, עדיין נשארת התעלומה מדוע פורסמו המאמרים ב"פניקס גאזט".


221 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page