top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

גילויים חדשים של קווי ענק בנאסקה


אתר הגיאוגליפים נאסקה שבפרו, התפרסם בזכות אלה שאוהבים להציץ אל תוך עולם של תעלומות בלתי פתורות. הוא התגלה בראשית שנות ה-20 של המאה ה-20, כשטיסות מסחריות החלו לחלוף על פני המישורים הגדולים של מדבריות פרו. אף על פי שרוב המטיילים שמגיעים לפרו אפילו לא ישמעו על התופעה שמכונה 'קווי נאסקה', זהו אחד ממוקדי העלייה לרגל, למי שמבקשים להטיל ספק בהיסטוריה כפי שאנחנו מכירים אותה כיום.

The Hummingbird / יונק הדבש

קווי נאסקה (Líneas de Nazca) הם סדרה ארוכה של גיאוגליפים (ציור, מוטיב או תרשים גדולים הנוצרים על הקרקע בעזרת סידור של מבני חול) שנמצאים במדבר נאסקה. רמה גבוהה וצחיחה המשתרעת לאורך כמעט מאה קילומטרים בקרבת חוף האוקיינוס השקט, במדינת פרו של היום. הקווים יוצרים מאות תצורות של חול וסלע שמורכבותן משתנה. מקווים פשוטים וישרים שנמשכים עשרות קילומטרים ועד לצורות מורכבות ומסוגננות של בעלי חיים כדוגמת קוליברים, עכבישים, קופים, לטאות, לוותינים ודמויות אנושיות (שרבים יאמרו שנראות כמי שמקורן מן החלל). אחד הדברים המופלאים ביותר הוא שלא ניתן לזהות את קווי נאסקה כצורות בעלות משמעות אלא אם צופים בהן מן האוויר.

הקונדור / The Condor

מרבית החוקרים מסכימים שאת הקווים האלה יצרו אנשי נאסקה הקדומים בין השנים 200 לפנה"ס ל-600 לספירה על ידי ערימת אבנים וצעידה חזרתית במסלולים טקסיים קבועים. אם זאת לא ניתן לקבוע בוודאות מה גילם של הקווים עצמם או מדוע באמת יצרו אותם.

הלוייתן / The Whale

החדשות האחרונות הן שבנוסף לעשרות הציורים המורכבים שכבר נמצאו, צוות חוקרים מאוניברסיטת ימגאטה (Yamagata University) ביפן נתקל בסוף 2019 ב-143 רישומים עתיקים נוספים. הם עשו זאת באמצעות טכניקות חדשות של הצלבת מידע עם נתוני לווין ובינה מלאכותית וחשפו מספר עצום של קווים המתארים בעלי חיים, יצורים, חפצים ואנשים. התגלית רק הופכת את האתר להרבה יותר מרשים ומסתורי.

Image credits - Yamagata University

ההבנה או ההנחה שבני ובנות תרבות נאסקה לא ראו מעולם את עבודתם מן האוויר הופכת אותה לפלא של ממש. מתוך כך נולדו השערות רבות ושונות על יכולתם של הבנאים העתיקים ומטרותיהם. בין ההסברים הם שיטה לסימון מקורות מים, דרך לתקשורת עם האלים שצופים בהם מן השמיים ואפילו דרך ללמד חקלאות בקנה מידה רחב.

Image credits - Yamagata University

כך או אחרת הגילויים האחרונים בנאסקה אינם מלמדים אותנו רק על יכולתה של הטכנולוגיה המודרנית לעזור לנו בחשיפת העבר. הם מזכירים לנו כמה מעט אנחנו יודעים על התרבויות הקדומות של יבשת אמריקה וכמה עוד עלינו ללמוד על ההיסטוריה האנושית.


200 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page