top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

ביום חמישי ישוגר למאדים הרובר פרסברנס במשימה לחיפוש אחר מאובנים

עודכן: 7 באוק׳ 2020

מקור: NASA


ב-30 ביולי, יום חמישי הקרוב, הרובר פרסברנס (Perseverance) של נאס"א צפוי להיות משוגר אל עבר כוכב הלכת מאדים. זהו הרובר המתקדם ביותר של נאס"א. אם הנחיתה על הכוכב האדום וההישרדות על פני השטח לא היו מאתגרים מספיק, הרובר הוא בגודל של מכונית ונושא עמו מכשירים וטכנולוגיה שיסייעו לסלול את הדרך למשימה מאוישת על מאדים. אך יש במשימה הרבה מעבר להנדסה מדהימה, יש מדע.

יחד עם האפיון הגאולוגי והאקלימי של הכוכב, פרסברנס יוצא במסע למציאת סימנים לחיים מיקרוסקופיים קדומים. הסרטון החדש הזה, בן השלוש דקות של נאס"א מציג את המדע שמאחורי משימת האסטרוביולוגיה השאפתנית הזו, שמיועדת לנחות במכתש ג'זרו (Jezero crater) שעל מאדים, ב-18 בפברואר 2021. זהו לא המכתש הטיפוסי במאדים, לפני מילארדי שנים היה במכתש הזה אגם. "זהו מקום נפלא למיקרואורגניזמים", אומר מדען הפרויקט קן פארלי (Ken Farley), כשהוא מדבר על התקופה בה האגם עדיין היה קיים שם. "וזה גם מקום נפלא לשימור של אותם מיקרואורגניזמים כך שנוכל למצוא אותם עכשיו, אחרי כל כך הרבה מיליארדי שנים."


כחלק מהמשימה הרובר יאסוף דגימות סלע ומשקעים, זו תהיה הפעם הראשונה בה יאספו דגימות מכוכב אחר לצורך הבאתן חזרה לכדור הארץ, כאן יוכלו לעבור מחקר מדעי הדורש מכשירים גדולים ומורכבים מדי מכדי לשלוח למאדים.


מחלקה בשם JPL של קאלטק בפסדינה (Caltech in Pasadena), מנהלת את משימת רובר פרסברנס למאדים עבור מנהלת המדע (Science Mission Directorate) של הסוכנות. המשימה היא חלק מתוכנית גדולה יותר הכוללת משימות לירח כדרך להתכונן למחקר מאויש של הכוכב האדום. נאס"א, אשר הכריזה על החזרת האסטרונאוטים לירח עד שנת 2024, תקיים נוכחות אנושית מתמשכת על הירח ובסביבתו עד שנת 2028, באמצעות התוכנית ארטמיס לחקר הירח של נאס"א (Artemis lunar exploration plans).


71 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page