top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

אבן יסוד של מולקולה אורגנית נמצאה במטאוריט

מקור: Independent


מדענים מצאו במטאוריט אבן יסוד עיקרית של מולקולות אורגניות, מה שמהווה צעד משמעותי בהבנת מקור החיים.


תיאוריטיקנים מציעים כבר זמן רב כי תרכובות אורגניות יכולות להיווצר בסביבות חוץ-ארציות. אך כעת החוקרים הבחינו בפועל במולקולת מפתח אורגנית אשר באמצעותה מולקולות אורגניות אחרות יכולות להבנות, כולל אלה המשמשות ליצירת חיים.


האופן שבו הביולוגיה התחילה היא אחת התעלומות המרכזיות בהבנתנו את היווצרות החיים על פני כדור הארץ. אנחנו עדיין לא יודעים כיצד תהליך כימי לא-ביולוגי יכול להפוך לתהליכים ביולוגיים, אך מולקולות ממטאוריטים הן החשודות העקריות בהתפתחות כזו.

המטאוריט מורצ'יסון, אחד משלושת המטאוריטים העשירים בפחמן שנדגמו במחקר הזה


במחקר החדש, מדענים בהובלת יאסוהירו אובה (Yasuhiro Oba) מאוניברסיטת הוקאידו (Hokkaido University) מצאו מולקולה פרה-ביוטית, המכונה hexamethylenetetramine או HMT, בשלושה מטאוריטים שונים.


זה מצביע על כך שה-HMT יכולה להיות מולקולת מפתח ביצירת תרכובות אורגניות בחלל - ויכול להיות שהיא פילסה את דרכה לכדור הארץ על אסטרואידים שהם גופי האם של מטאוריטים רבים, כך הם מדווחים במאמר חדש שפורסם ב-'Nature Communications'.


הם מציעים רעיון בו אסטרואידים התחממו כשהתנגשו או שהאלמנטים הרדיואקטיביים שלהם דעכו. אם הם היו חמים מספיק והיתה להם גישה למים נוזליים, מולקולת ה-HMT יכול היתה להתפרק וליצור את אבני היסוד שהן עצמן יצרו מולקולות ביולוגיות חשובות, כמו חומצות אמינו, שנמצאו כבר במטאוריטים.


מספר חומצות אמינו הן מרכזיות בהיווצרות החיים: הן הופכות לחלבונים, שהם מרכזיים הן במבנים כמו שיער והן בתגובות הכימיות המציתות את החיים עצמם.


מדענים כבר מצאו מגוון של תרכובות אורגניות במטאוריטים. אך עדיין לא ברור כיצד הן נוצרו בדיוק - החוקרים כבר הציעו כי HMT הוא המפתח לתהליך זה, אך רק עכשיו הוא אותר במטאוריט.


93 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page