top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

שביל החלב, שביט, זוהר הקוטב וביולומינסנציה בצילום אחד. פשוט וואוו!!!

עודכן: 7 באוק׳ 2020


בעוד שכבר פורסמו מספר תמונות עוצרות נשימה שצולמו מקולומביה הבריטית (British Columbia), של כוכב השביט הנדיר ניאווייז (NEOWISE), צלם מקומי כבש את הבכורה ברגע מדהים ומעורר השראה באי ונקובר (Vancouver Island).

Photo: @davidlmccolm / Twitter

כוכב השביט ניאווייז, שהתגלה במרץ על ידי טלסקופ האינפרא אדום ניאווייז של נאס"א (NASA’s Neowise infrared space telescope), הגיע לנקודה הקרובה ביותר לשמש ב-3 ביולי, מה שגרם ל"כדור הקרח הקפוא" להתחמם ולשרוף גז ואבק מעל פני השטח שלו.


נאס"א מסבירה כי "המעבר הקרוב מאוד ליד השמש מחמם את שכבותיו העליונות ביותר של השביט, מה שגורם לגז ולאבק לפרוץ מעל פני השטח הקפואים ולזנב גדול של חלקיקים להיווצר. ובכל זאת השביט הצליח לשרוד את הלהט העז הזה."


רגע לפני סוף השבוע הצליחו התושבים המקומיים בקולומביה הבריטית לצפות בתצוגה האסטרלית כשהשביט הגיע לנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ, ממש מתחת לקבוצת העגלה הגדולה (Big Dipper), בזמן שהוא עושה את מסעו השמימי אל החלל העמוק.


דיוויד מק'ולם (David McColm), צלם נוף וכוכבים המתגורר בקולומביה הבריטית, לכד בסוף השבוע צילום מדהים של השביט בטופינו (Tofino). "איזה לילה! עם פוטנציאל לזוהר הקוטב והשביט ניאווייז שדוהה מיום ליום, החלטתי להגיע לכאן אמש", כותב מק'ולם בטוויטר. בצילום אחד ניתן לראות ארבע תופעות טבע מרהיבות באותו זמן ובאותו מקום - , שביל החלב, שביט, זוהר הקוטב וביולומינסנציה, יש אנשים שחולמים לחוות אחת משלושת התופעות האחרונות רק פעם אחת בחיים (את שביל החלב ניתן לראות בכל לילה ממקום שהוא חשוך מספיק).


44 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page