top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

מים, חשבתם על זה פעם?

עודכן: 7 באוק׳ 2020

- למאמר זה גרסא קולית -


מים, חשבתם פעם על העניין הזה? הרכב מולקולות שמרכיב 65% מגופנו ומכסה כ-70% ממעטפת כדור הארץ, כל צורות החיים נוצרות ומתקיימות במים. מים הם תרכובת כימית המורכבת משני אטומים של מימן ומאטום של חמצן. הרכב של מולקולות שמתנהג באופן חריג מכל חומר אחר שאנו מכירים.

זהו החומר היחיד שנמצא בשלושת מצבי הצבירה העיקריים בטווח הטמפרטורות הטבעי של כדור הארץ ועד כה גילו שלמים לפחות עשרים מצבי צבירה. מים מתפשטים בקירור, בשונה מרוב החומרים האחרים, לתכונה זו חשיבות רבה בכדור הארץ, בגללה צף הקרח על המים במקום לשקוע בתוכם והיא זו שמאפשרת לאוקיינוסים לקפוא רק בשכבתם העליונה ולאפשר המשך קיום חיים במים העמוקים יותר.


מים הם ממס אוניברסלי למרבית התרכובות בטבע, כל שינוע החומרים בגוף נעשה בתוך סביבה מימית, כך שחיוני שחומרים שחשובים לקיומנו היומיומי יתמוססו במים. אנזימים, הורמונים וחלבונים מתמוססים גם הם במים ומאפשרים את רוב הפעולות הסדירות של התאים בגופנו. דנ"א מתמוסס במים ומאפשר כך את שכפולו ואת תרגומו לחלבונים. גזים רבים, ביניהם חמצן, מתמוססים במים והחמצן המומס מאפשר את תהליך הנשימה. אפילו העברת האותות החשמליים בגוף נעשית בעזרת יונים שמומסים במים.


ישנן תוכנות יחודיות נוספות שלא נכנס אליהן עכשיו אך מה שברור הוא שהצטברות התכונות הנדירות במולקולה פשוטה אחת היא זו שאפשרה את החיים בכדור הארץ.

מולקולת מים

97% מכלל המים הם מים מלוחים ורק 3% הם מים מתוקים שברובם, אינם נגישים כי הם מצויים בקרחונים וכמי תהום, רק אחוז אחד מהמים המתוקים נגישים לאדם, כל הצווילזציות הידועות לנו צמחו, סחרו, התפתחו, ונלחמו בהתאמה למקורות המים שהיו בסביבתם.


משחר ההיסטוריה מים נחשבו לקדושים, ניתן למצוא אלים ומיתולוגיות אינספור הקשורים במים. ביהדות, למים יש חשיבות רבה ושימושים בטקסים רבים כמו נטילת ידיים, טהרה ותשליך. בנצרות מתקשרים המים ללידתו של ישו, למותו ולאלמנטים שונים בחייו וכל תינוק נוצרי עובר טקס הטבלה עם לידתו. באיסלם, כל תפילה מחמשת התפילות ביום מלווה בטקס של רחצה במים. ההינדים מייחסים קדושה למים של נהר הגנגס בו מתגוררת האלה גנגה (Ganga) המטהרת את החטאים של האדם ומכינה אותו לגלגול הבא. וכך בכל תרבות או דת על כדור הארץ, כולם הכירו בחשיבות המים ובכוחם הרב, כוח שיכול לפעול לשני כיוונים מנוגדים, כיוון של יצירה והענקת חיים וכיוון של הרס וחורבן.


ומה אנחנו לא יודעים לגבי מים? הם הם גם מאגר ומוליך של תודעה? האם למים יש זכרון?

אין הסכמה על כך, נערכו ניסויים שניסו להוכיח זאת, אך אין מחקר שקובע זאת באופן נחרץ. ד”ר ז’ק בנווניסטה (Dr. Jacques Benveniste), הומאופט צרפתי, גילה שכאשר מדללים חומר במים, המים יכולים לשאת את הזכרון של החומר גם אחרי שכל המולקולות המקוריות של אותו חומר כבר נעלמו.


מחקר שנערך באוניברסיטת שטוטגרט בו נתנו לאנשים שונים מים מאותו מקור וביקשו מהם ליצור מספר טיפות בדיוק באותו זמן גילה כי טיפות שהגיעו מאותו אדם היו כמעט זהות, אך ייחודיות לאדם שיצר אותן. לעומת זאת, טיפות שהגיעו מבני אדם שונים יצרו דפוסים שונים. מכך הסיקו כי כאשר המים באים במגע עם אנשים שונים, הם אוספים ממנו פרטי מידע ייחודיים.


מחקר נוסף, שנוי במחלוקת, נערך ע"י החוקר היפני ד"ר מסרו אמוטו (Dr. Masaru Emoto) וגילה כי מים מגיבים באופן שונה למילים ומחשבות שונות, ומשנים את צורת המבנה המולקולרי שלהם בהתאם. תחת מיקרוסקופ הבחין החוקר כי גבישי מים שהוחזקו בצנצנות שעליהן מודבקות מילים כמו אושר, אמת ואהבה שינו את צורתם והפכו לקריסטלים מרהיבים ולעומת זאת, מילים שליליות הניבו פתיתים אסימטריים, חסרי סדר ונטולי הרמוניה.

השפעת מילים על גבישי מים - מהניסויים של ד"ר מסרו אמוטו

ולאחר ששמעתם כל זאת, האם חשבתם על כך שכל לגימת מים שנכנסת אל גופנו כבר נכנסה אל גופם של אינספור יצורים חיים וצמחים? כאלה שחיו פה עשרות מליוני שנה לפנינו? המולקולות הללו באו במגע עם חיים אחרים, עם תודעה אחרת, עם מידע אחר. מה זה אומר? אני לא לגמרי החלטתי עם עצמי עד כה, אבל אני מרגיש שקיימת משמעות לכך, מים סופגים ופולטים אלמנטים תודעתיים איתם הם באים במגע. ואם מים יכולים לשאת מידע בכל מקום שהם עוברים, במובן מסוים, זה הופך את האוקיינוסים למאגר מידע בלתי נתפס.


חברי היקר, גיל דור, באחת משיחות ארוחת הבוקר שלנו, איפושהו בעולם, שיתף אותי במחשבה שלו, מחשבה העוסקת במילה מים, מה משמעות המילה הזו שמופיעה בפסוק השני בספר בראשית? המילה מים בעברית יכולה להיות צורת הרבים של מילת השאלה "מה", ואז קיימת אסוציאציה בין מים כחומר חסר צבע וצורה קבועה, המקבל את צורת הכלי שסביבו, לבין מילת השאלה ״מה״. ומה הם שמיים? המילה ״שמים״ יכולה להיות צורת הרבים של "שם", כמו שן-שיניים או יד-ידיים. במקרה זה המים הם מרחב תודעתי של סימני השאלה והשמים הם המרחב של סימני הקריאה. במסגרת אותו תרגיל מחשבתי אפשר להפליג ולקרוא את סיפור הבריאה כסיפור התהוות התודעה מתהיה ובהיה, ואינטואיציה שהיא רוח אלוהים המרחפת על פני ה״מים״, אז הדברים מקבלים שמות והשמים מופרדים מהמים.

תרשים של מים העליונים מתוך מעשה טוביה יסניץ ה'ת"פ

הרבה תהיות לגבי מים, אך ידיעה ברורה כי מים הם מקור החיים, לרוב בני האדם על כדור הארץ אין גישה נוחה ופשוטה למים נקיים ונדרשים מהם מאמצים רבים על מנת להשיגם, מה שגורם להם להעריך ולשמור על המים, מה שאצלנו , בעולם המערבי, בעיקר בגלל הפשטות בה מים זורמים מהברזים, רובנו שכח את חשיבותם לקיום החיים. אז רק אזכיר לכם וגם לי להתייחס למים בכבוד הראוי להם, לכל טיפה וטיפה, כל טיפה הנושאת את ההסטוריה אל העתיד ויתכן והיא מכילה חלקים מהתודעה האוניברסלית.

492 צפיות0 תגובות

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page