top of page
הרשמו לידיעון המקוון שלנו

קבלו עידכונים על מאמרים חדשים והתרחשויות אחרות

תודה על הרשמתך

השתתפו במסע אופן הזמן

Ofan Logo a.png

מסע רב חושי בנבכי הזמן, שבו המרבד העשיר של הציוויליזציות הקדומות מתעורר לחיים ושואב אותנו אל תוכו.  

אדגר קייסי - "הנביא הישן"

עודכן: 17 במרץ 2022

אדגר קייסי כונה "הנביא הישן". האיש, שנחשב לגדול המתקשרים של ארה"ב זכה לכינוי מכיוון שלפני שהיה נכנס למצב של "קריאה" נהג להישכב במיטה, לעצום את העיניים ומתוך מצב טראנס לחזות את העתיד. היום, יותר משבעה עשורים לאחר מותו, הוא עדיין שם דבר. מרתקת יותר מנבואותיו וחיזוייו היא נהייתם חסרת המנוח של חסידיו אחריו עד עצם היום הזה. במהלך חייו הוא קיים 14,000 קריאות שרבות מהן תומללו וניתנות לקריאה גם היום. הקריאות והנבואות שלו עסקו כמו נבואות אחרות בעתיד העולם, אבל הוא נודע בעיקר בתיאוריה שלו לגבי היבשת האבודה אטלנטיס וביכולתו לאבחן מחלות ולהציע ריפוי לחולים באמצעות תקשור.


במאי 1889, כשאדגר קייסי היה רק ​​בן 12, בזמן שהיה לבד ביער וקרא בתנ"ך, ביקר אותו מה שהוא תפס כמלאך שאמר לו שתפילותיו נענו ואז הוא שאל אותו מה הוא רוצה יותר מכל. על אף שאדגר הצעיר נבהל, הוא אמר לישות שהוא רוצה לעזור לאחרים, בעיקר לילדים חולים. שם ומיד, אדגר קייסי נשבע להפוך למיסיונר נוצרי, ולהפיץ את דבר אלוהים כדי לעזור ולהציל את העולם.

אדגר קייסי

למחרת, אביו של אדגר קיבל תלונה מהמורה בבית הספר של הילד. אז, ללא רחמים, האב המתוסכל החליט לבחון את בנו באיות, ואדגר לא הצליח. בסופו של דבר אביו אפילו הפיל אותו מכיסאו בגלל זה. באותה נקודה שמע קייסי שוב את קולה של המלאך המכונף. הוא אמר לו שאם הוא רק ישן קצת, הישויות יוכלו לעזור לו. אדגר הצעיר התחנן בפני אביו למנוחה של רגע בלבד והניח את ראשו על ספר האיות.


לאחר שאביו העיר אותו כעבור מספר דקות, באורח פלא אדגר ידע את כל התשובות. למעשה, הוא יכול היה לחזור על כל דבר בספר. בסופו של דבר הוא למד להשתמש בכל הספרים בצורה כזו. כשהיה בן 15 הוא היה התלמיד הכי טוב בכיתה. כשנשאל על כך, אמר קייסי למורה שלו שהוא רואה בעיני רוחו תמונות של הדפים מהספרים. זמן לא רב לאחר מכן הוא נפגע מכדור בבית הספר בבסיס עמוד השדרה, החל להתנהג בצורה מוזרה מאד, ובסופו של דבר הושם למנוחה במיטה.


עד מהרה התגלה שקייסי איכשהו הפגין יכולת לאבחן פציעות ומחלות כשהוא במעין טראנס. יתר על כן, על סמך מה שהורה למשפחתו לעשות אדגר נרפא. ואז, עם השכלה עד כיתה ח' בלבד והאינטואיציה העמוקה שלו, עזב אדגר את החווה המשפחתית כדי לנסות לשלוט ביכולות העל טבעיות שלו ולהתפרנס בכל דרך בה יוכל. עד מהרה פיתח קייסי את היכולת לראות הילות, לדבר אל המתים ולשמוע את קולות המלאכים. בהתאם לכך הוא התייסר בשאלה האם כוחות על טבעיים אלה אכן נמסרו רוחנית מהמקור הגבוה ביותר או לא.


בשנת 1900, נפגע קייסי ממקרה חמור של דלקת גרון שהביאה לאובדן דיבור מוחלט. ואז, מהפנט בשם מר הארט שמע על מצבו של אדגר קייסי והציע לנסות לרפא אותו. הניסוי נערך במשרדו של מאנינג בראון (Manning Brown), מומחה מקומי לגרון. קולו של קייסי חזר תוך כדי טראנס היפנוטי אך נעלם שוב כשהתעורר. הארט ניסה הצעה פוסט-היפנוטית כדי שקולו ימשיך לתפקד אחרי הטראנס, אך הדבר לא צלח. בסופו של דבר הארט ויתר מכיוון שקייסי לא עבר לשלב השלישי של ההיפנוזה.

אדגר קייסי הצעיר

מאוחר יותר, מהפנט שביקר בניו יורק נתקל באותו מכשול, אך הציע כי קייסי צריך להתבקש להשתלט על המקרה שלו בעודו נמצא בשלב השני של ההיפנוזה. בסופו של דבר, מהפנט מקנטקי בשם אל ליין (Al Layne) הציע לעזור לקייסי להחזיר את קולו. ליין הציע לקייסי לתאר את מהות מצבו ואת התרופה לכך תוך כדי טראנס היפנוטי. קייסי תיאר את מחלתו בגוף ראשון ברבים, תוך שימוש ב"אנחנו" במקום "אני" ביחיד, כי הישויות עזרו לו.


על פי הקריאה, ניתן היה לתקן את איבוד קולו בקלות על ידי הגברת זרימת הדם לבית הקול שלו. הדבר המוזר היה שמדובר במונחים רפואיים שקייסי לא הכיר. בלי קשר, ליין הציע כי יש להגביר את זרימת הדם וכתוצאה מכך, פניו של קייסי הסמיקו מדם, וגם חזהו וגרונו הפכו לאדומים עזים. לאחר כעשרים דקות הכריז קייסי, עדיין בטראנס, כי הטיפול הסתיים. כשהתעורר, קולו נותר תקין, אך הוא לא זכר שום דבר ממה שקרה.


למרות שנסיגות אכן התרחשו, הן טופלו על ידי ליין באותו אופן, ובסופו של דבר נרפא אדגר קייסי. ליין קרא על ריפוי היפנוטי דומה של המרקיז דה פויסגור (Marquis de Puysegur), חסידו של פרנץ מסמר, והוא היה להוט לחקור את גבולות ידע הריפוי שהיה מעורב במצבי טראנס אלה. הוא ביקש מאדגר קייסי לתאר את המחלות של ליין עצמו ולהציע ריפוי, ומצא שהתוצאות הן גם מדויקות וגם יעילות. לפיכך, ליין התייחס ליכולת כתפיסה על חושית אותנטית.


בנקודה זו הציע ליין לקייסי להציע את הריפוי העל טבעי שלו לקהל הרחב. עם זאת, קייסי היה די מסויג מכיוון שלא היה לו מושג מה הוא רשם תוך כדי טראנס, והאם התרופות אכן בטוחות או לא. ובכל זאת, הוא הסכים לבסוף, אך רק בתנאי שהקריאות יהיו בחינם. אדגר קייסי גם אמר לליין שהוא לא רוצה לדעת שום דבר אישי על המטופלים כי זה לא רלוונטי. אז ביחד הם החלו להציע טיפולים בחינם לתושבי העיר.


השיטה של ​​אדגר קייסי כללה טראנס היפנוטי עצמי שגרם לתפיסה על חושית, והשמועה על מה שהוא יכול לעשות בזמן שהוא "ישן" על הספה התפשטה במהירות. דיווחים על יכולותיו של קייסי אף הופיעו בעיתונים, מה שהיווה השראה לפניות בדואר. באופן שבו עבדו כוחותיו, קייסי יכול היה להיות יעיל באותה מידה באמצעות מכתב של אדם בדיוק כמו עם אדם שנמצא בחדר איתו. הוא יכול היה לאבחן את המצבים הפיזיים והנפשיים של כל אחד ואז לספק תרופה, רק באמצעות שמו ומיקומו הנוכחי של האדם.


בשנת 1907, פנה עיתונאי לקייסי, והוא הסביר שאיכשהו יש לו את היכולת להיכנס בקלות לטראנס אינטואיטיבי בכל פעם שהוא רוצה. קייסי אמר לעיתונאי שזה שונה מהאופן שבו הוא הולך לישון כרגיל כמו כולם וכי זה קורה בתת המודע שלו. מכיוון שהוא עדיין לא הבין את מקור הכוחות העל טבעיים שלו, קייסי היה מודאג מאד מההשלכות האתיות של מה שהוא עושה. עם כל מה שידע, המלאך שהוא מקשיב לו יכול היה להיות שד בתחפושת.


ברור שהיה לו הרבה לקחת בחשבון. אחרי הכל, הוא אף פעם לא סיים תיכון, שלא לדבר על ללמוד להיות רופא. לפיכך, אדגר קייסי, ובמיוחד אשתו גרטרוד, עדיין לא העניקו מספיק חשיבות טיפולית לקריאות, ולכן, בגלל ההסתייגות הזו הם איבדו ילד. עם זאת, כאשר גרטרוד חלתה אנושות בשחפת, הם השתמשו בקריאות לאחר שהרופא ויתר. אמונתם חזרה, ובאורח פלא הטיפול ריפא אותה.


זמן קצר לאחר מכן, בשנת 1912, קייסי, שתודעתו היומיומית לא היתה מודעת במהלך הקריאות העל טבעיות, גילה כי שותפו לעסקים, הומאופת בשם מר קטקום (Mr. Ketchum), לא היה ישר כלפיהם. כלומר, קטקום השתמש בקריאות כדי להמר עבור רווח כספי אישי. כתוצאה מכך, קייסי עזב מיד את החברה. ואז העביר את משפחתו לסלמה (Selma) שבאלבמה.


היקף עבודתו הרוחנית של קייסי גדל וכך גם תהילתו גדלה, אך הוא התקשה לפרנס את משפחתו. אז הוא ביקש תרומות כדי שיוכל לתרגל במשרה מלאה. הוא המשיך לעבוד במצב טראנס יחד עם מהפנט כל חייו. אשתו ובנו הבכור החליפו את ליין בתפקיד הזה, ויחד עם הקלדנית שלו, גלדיס דייוויס (Gladys Davis), שהקלידה את כל קריאותיו הוא ביצע את הקריאות. בשלב מסוים, סוחר כותנה הציע לקייסי מאה דולר ליום עבור קריאות של התוצאות היומיומיות בשוק הכותנה.

אדגר וגרטרוד קייסי

בהיותו סוג האדם שהיה, למרות מצבו הכלכלי הלקוי, סירב קייסי להצעת הסוחר. קייסי החל להבין שמודעותו נעדרת כאשר כוחותיו מנוצלים על ידי אנשי עסקים מושחתים. קריאות נגועות אלה הותירו אותו מרוקן מאנרגיה, טרוד ולא מסופק. השורה התחתונה הייתה שבכל פעם שלקוחות מרוויחים מהתחזיות של קייסי, הוא היה סובל ממיגרנה או מצורה אחרת של מחלה. אז הוא החליט להשתמש במתנה שלו רק כדי לרפא אנשים. הוא נשבע להיות רק איש על חושי מצפוני בשירות כוחות הטוב.


בשנת 1923, איש בשם ארתור לאמרס (Arthur Lammers), שכנע את אדגר קייסי לעשות קריאות של נושאים פילוסופיים. האיש אמר לו כי בעודו במצב טראנס, קייסי דיבר על חייו הקודמים של לאמרס. זה היה מעניין משום שגלגול נשמות היה משהו שלאמרס האמין בו. עם זאת, קייסי חקר את הסטנוגרף שלו לגבי מה שאמר במצב הטראנס ולא היה משוכנע. ובכל זאת, לאמרס היה בטוח באמיתות מה ששמע. אז הוא התעקש.


עם זאת, אדגר קייסי נותר לא משוכנע שהוא התייחס לתורת גלגול הנשמות. הוא לא שוכנע אפילו קצת מההתעקשות של לאמרס. העניין הוא שקייסי לא זכר זאת באותה תקופה, אבל שתים עשרה שנה קודם לכן הוא למעשה רמז לגלגול נשמות. מבחינה טכנית, בקריאה 1 -4841, שניתנה ב-22 באפריל 1911, התייחס קייסי לנשמה כ"עוברת" ("transmigrated").


אולם בסופו של דבר לאמרס המשיך לבקש מקייסי להגיע לאוהיו כדי לחפש אחר האמת המטאפיזית באמצעות הקריאות עד שלבסוף הסכים. אשתו גרטרוד פיקפקה אך התעניינה ברעיון של לנסוע לדייטון, ואדגר חשש ממה שיגלה שם, אך הם נסעו. ללא כל ספק, התת מודע של אדגר קייסי התגלה כשולט בשפת המטאפיזיקה באותה מידה בו שלט בשפת האנטומיה והרפואה.

בניין במרכז העיר סלמה, אלבמה, שם התגורר ועבד קייסי בין השנים 1912-1923

לרוע מזלו, קייסי הפיק מידע רב, אותו נאלץ לנסות וליישב עם הנצרות. מצפונו של קייסי הטריד אותו קשות בגלל הקונפליקט הזה. כתוצאה מכך הוא כמעט חיסל לחלוטין את הסשנים של התקשור, ואז שוב איבד אדגר קייסי את קולו. העניין היה שבמהלך קריאה עבור עצמו הודיעו לקייסי כי אם הוא לא ממשיך להיות מדיום, הייעוד שלו בחיים האלה הושלם.


אז, בשנת 1923, השתמש קייסי בידע שלו בתנ"ך כדי לשכנע את משפחתו שהוא מסכים עם גלגול נשמות ותורות מיסטיות אחרות. לפיכך הוא הצליח להישאר בעל יכולת על חושית. התרופות שתוקשרו כללו לרוב שימוש בצורות אלטרנטיביות של תרופות, כולל אלקטרותרפיה, אור אולטרה סגול, וכוחות של קריסטלים. זה היה היסוד לתנועת הניו-אייג' שהופיע בדורות הבאים. ככאלה, התרופות החדשות המוזרות שלו הגיעו לבדיקת האגודה הרפואית האמריקאית.


בתגובה לכך, קייסי הרגיש שהגיע הזמן להכשיר את הפעולות בעזרת רופאים מורשים. במהלך קריאה, בשנת 1925, הונחה קייסי לעבור לוירג'יניה ביץ', וירג'יניה. הודיעו לו שלגבישי החול שם יהיו תכונות מרפא כדי לקדם ריפוי מהיר. זה הזמן שהקריירה שלו המריאה באמת. בשלב זה של חייו, יסד קייסי את המוסדות שהמשיכו אותו. בשלב זה אדגר היה מדיום מקצועי מכובד במשרה מלאה עם מספר מצומצם של עובדים ומתנדבים שעבדו איתו.


זו הייתה תקופה בחייו בה הקריאות החלו לערב נושאים הרבה יותר אזוטריים. ככזה, מורטון בלומנטל (Morton Blumenthal), צעיר שעבד בבורסה בניו יורק עם אחיו הסוחר, התעניין מאד בקריאות. הוא אפילו הציע לממן זאת. בעקבות זאת, בשנת 1927 נוסדה האגודה לחקירות לאומיות בוירג'יניה (Association of National Investigations). בשנה שלאחר מכן, ד"ר מוזלי בראון (Dr. Moseley Brown), ראש המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת וושינגטון ואלי, השתכנע באמיתות הקריאות והצטרף לאגודה.


ב-11 באוקטובר 1928 נערך טקס חנוכת בית החולים העל טבעי החדש. המטופל הראשון אושפז למחרת. קייסי קיווה לייצר מכלול שיוכל לשמש את מקצוע הרפואה. כימאי בשם ד"ר ביזלי (Dr. Bisley) השתמש בידע על טבעי כדי לייצר תרופות. הוא שיתף פעולה עם קייסי כדי לייצר צורה נספגת של יוד. כחלק מכל אלה, החומרים ששימשו בבית החולים כללו שמנים, מלחים, עשבי מרפא, מינרלים ואפילו תמיסת זהב.

בית חולים קייסי בוירג'ניה (2006)

מטרת הקריאות הייתה לייצר גוף בריא, על ידי הסרת הגורם למחלה הספציפית. לאחר מכן, קריאות הצביעו על כך שהחולה התאושש כראוי. למרבה הצער, ב-26 בפברואר 1931, במהלך השפל הגדול, הם סגרו את האגודה. אדגר קייסי לקח את רשומי הקריאות מבית החולים והביא אותם הביתה. לאחר מכן, קייסי פנה לתורות רוחניות נוספות. חבריו ובני משפחתו שאלו אותו כיצד הם יכולים להיות מדיומים, ומתוך כך נוצר שיח בן אחת עשרה שנה.


קייסי העביר להם כי מטרת החיים אינה להיות בעל תפיסה על חושית אלא פשוט להפוך לאדם מודע יותר רוחנית ואדם אוהב. הקריאות התייחסו לטבע הסינכרוניות, מטרת החלומות, התפתחות האינטואיציה, הספריה האקשית, חברי נפש, ועוד נושאים אזוטריים רבים. ביוני 1931 השתתפו שישים ואחד אנשים בפגישה כדי להמשיך את העבודה ולהקים ארגון חדש, האגודה למחקר ולהארה (A.R.E - Association for Research and Enlightenment). בחודש שלאחר מכן היא נוסדה. ואז, בנו של אדגר, יו, הציע להם להנפיק מניות למסחר. הם אפילו בנו ספריית מחקר לתופעות על טבעיות.


ההסכם היה שאדגר קייסי יבצע שתי קריאות ביום. האגודה קיבלה זאת, ובמהרה התחיל יו קייסי להפיץ עלון חודשי לחברי האגודה. הקונגרס השנתי הראשון נערך ביוני 1932. נאסף תיעוד מדוקדק של כל מה שהתרחש בקריאות, כולל גישתו והרוטינות של אדגר קייסי. לאחר מכן הכל נבדק עם האנשים שהיו נושאי הקריאות, שרובם לא נכחו במהלך הקריאה, והנתונים פורסמו במחקר שכותרתו "100 מקרים של תפיסה על חושית" (“100 Cases of Clairvoyance”).


כמובן שהתגובה מצד הקהילה האקדמית הייתה שאף אחד מהניסויים לא בוצע בתנאי מעבדה. אז, יו המשיך לבנות תיקים של היסטוריות המקרים, מחקרים מקבילים על תופעות על טבעיות וקריאות מחקריות על קבוצות המחקר. חברים אף גייסו קרן בנייה עבור משרד, ספרייה וכספת, שהוקמו בין 1940 ל-1941 כיחידה שהוספה למעון של קייסי. כך חוברה הפילוסופיה של קייסי. בהתאם לכך, חברת A.R.E לא היתה אמורה לתפקד כאופוזיציה למוסד דתי כלשהו. מטרת העבודה לא הייתה דבר חדש אלא דבר קדום ואוניברסלי.

לוח ליד הקבר של אדגר קייסי

בשנת 1943 התמודד אדגר קייסי עם הדרישה ההולכת וגוברת לקריאותיו בכך שהגדיל אותן משניים לארבע ואז לשש ביום. הבעיה הייתה שהישויות אישרו לו רק אחת בבוקר ואחת בערב. מכיוון שלא היה מסוגל לומר "לא" לאיש, הגדיל את תדירות קריאותיו לשמונה ביום כדי לנסות להספיק את ערימת הבקשות האינסופית. הדבר גבה מחיר בריאותי מכיוון שזה רוקן אותו רגשית ולעתים קרובות התיש אותו. מאמציו לעשות יותר מדי טוב הרגו אותו.


שוב, המתנה שלו הפכה מברכה לקללה. רק בשנה אחת, מיוני 1943 עד יוני 1944 נערכו 1,385 קריאות, ובאוגוסט 1944 קייסי התמוטט מהלחץ. כשהוא קרא קריאה על המצב הזה, ההוראות היו לנוח עד שירגיש טוב או ימות. הוא וגרטרוד ניסו, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. הם נסעו במהירות להרי וירג'יניה, אך קייסי חטף אירוע מוחי בספטמבר 1944. בסופו של דבר, המדיום הגדול ביותר בעולם מת ב-3 בינואר 1945 והשאיר אחריו מורשת שאין כמותה.


הנבואות שלו נגעו בקשת רחבה מאוד של נושאים שקוטלגו ל-10,000 נושאים עיקריים ול-25,000 מפתחות קטלוגיים. רוב הקריאות נעשו עבור אנשים פרטיים ועסקו בשאלות אישיות הקשורות למצבו הגופני, המנטלי, הרוחני, התעסוקתי והבינאישי של האדם. הוא דיבר על מדיטציה, תנ"ך ויחסים בינלאומיים. הוא היה, כך נאמר, מסוגל לתאר אנשים ולאבחן את מצבם הגופני גם אם היו מרוחקים מאות קילומטרים ממנו. אנשים רבים דיווחו שהקריאות סייעו להם ושינו את חייהם. הספקנים עם זאת מזכירים לנו שלא ברור עד כמה החיזויים הרפואיים שלו היו טהורים שכן תמיד היה לצדו עוזר – הומיאופת, אוסתיאופת או רופא, ולא ידוע האם לקייסי הייתה גישה למידע אודות ההיסטוריה הרפואית של מטופליו. אמרו עליו שהוא אנאלפבית וחסר השכלה ובכל זאת הוא הצטיין באבחונים הרפואיים שקבע (80% דיוק לטענת תלמידיו). עיתון הניו יורק טיימס אחראי למיתוס הזה כשפרסם ב-1910 מאמר שנאמר בו "איש אנאלפביתי הופך לדוקטור תחת היפנוזה".

לוח זכרון בוירג'יניה

הנה כמה מנבואותיו שחסידיו רואים בהן היום הוכחה ניצחת לכוחותיו המיוחדים. במבט לאחור קשה להפריד בין נבואה, אינטואיציה או פשוט ניתוח הגיוני של מצב עניינים אחד שעשוי להוביל למצב עניינים אחר.


ב-1925, בעת קריאה עבור רופא צעיר, קייסי ניבא את נפילת הבורסה ב-1929. הוא אמר לרופא שבקרוב יהיה לו הרבה כסף והמליץ לו להיות זהיר בענייניו הכספיים בעיקר לקראת "כוח נגדי שיגיע ב-1929". חצי שנה לפני הנפילה הוא הזהיר סוכן בורסה מניו יורק מ"הפרעה גדולה במעגל הכספי".


את מלחמת העולם השנייה הוא ניבא ב-1935, כאשר הזהיר אדם בן 29 "מאירועים קטסטרופליים שייקרו בקרב הקהיליה הבינלאומית". כתשובה לשאלה שעניינה היה יחסים גלובליים, קייסי תיאר עולם שלם שרוי במלחמה: "...האוסטרים, הגרמנים ומאוחר יותר היפנים יתאחדו בהשפעתם... אם לא תהיה התערבות על ידי מה שמכונה כוחות על טבעיים והשפעות על טבעיות, על הפעילות ביחסי אומות ועמים, כל העולם יוצת באש על ידי קבוצות מיליטריסטיות..."


את הסופות לה ניניה ואל ניניו, קייסי חזה ב-1926. הוא דיבר על הקשר בין שינויי טמפרטורות במעמקי האוקיינוס ושינויי מזג האוויר: "כאשר החום או הקור בחלקיו השונים של כדור הארץ מוקרנים ומתואמים עם השתקפותם באטמוספרה של כדור הארץ, הדבר משנה את הזרמים באוקיינוס". בראשון בינואר 1945 קייסי חזה את מותו. הוא אמר שייקבר בעוד ארבעה ימים. הוא נפטר ב-3.1 ונקבר למחרת.


היו לקייסי גם כמה נבואות הזויות יותר שאי אפשר לתפור להן פרשנות שתואמת את המציאות. הוא השתמש בידע שנמסר לו כדי לנבא שקליפורניה תשקע בים וניו יורק תחרב על ידי מבול כלשהו. הוא אמר שב-1958 ארה"ב תגלה קרן קטלנית שהייתה בשימוש באטלנטיס, הוא הודיע שעד לשנת 1968 סין תהיה "נוצרית בעיקרה", קליפורניה ויפן ישקעו בים עד 1998. חלק מנבואותיו זוכות לחיזוק פרשני על ידי חסידיו. הוא ניבא שבין השנים 2000 ו-2001 תחול תזוזה בקטבים. אנשי אגודת אדגר קייסי למחקר ולהארה טוענים שתזוזה כזו כבר החלה. הוא חזה ש"רוסיה תהיה תקוות העולם". קרב ארמגדון, אמר, יחל בשנת 1999. חסידיו טוענים שהקרב הזה אכן החל, אבל זהו קרב רוחני שאינו מתרחש על כוכב הלכת שלנו.


קייסי הרבה לדבר על העולם העתיק, על יבשות אבודות ותרבויות שחרבו. גולת הכותרת היא כמובן אטלנטיס. ממשיכיו משקיעים זמן ומשאבים בחיפוש אחר היבשת בעקבות קריאותיו של הנביא הישן. לדבריו אטלנטיס שוכנת בין מפרץ מכסיקו לגיברלטר. היא נחרבה באירוע קטסטרופלי בסביבות 10,000 לפנה"ס. אנשי אגודת אדגר קייסי מתמקדים בחיפושיהם בבימיני (Bimini), קבוצת איים בבהאמס. מוקד החיפוש העיקרי הוא "דרך בימיני" מבנה סלעי בקרקעית האוקיינוס שנראה כמו מעשה יד אדם. מדובר במבנה דמוי פרסה שזרועותיה מתפצלות והוא עשוי מגושי אבן גיר רבועות. דרך בימיני התגלתה ב-1968 כאשר המבנה צולם מן האוויר על ידי טייסים. קייסי התייחס לבימיני, שלפני תום עידן הקרח האחרון הייתה אי אחד ולא קבוצת איים, כאל אחת מפסגות ההרים של אטלנטיס. לבימיני ולאי אנדרוס שפעם היו מחוברים, קייסי קרא Poseidia.


לטענתו גנזך שהכיל תיעוד של אטלנטיס נבנה באותו אזור. הגנזך שכן בתוך מקדש ששקע במים יחד עם אטלנטיס כולה. קייסי אמר שהמקדש "כוסה ברפש הדורות". הגנזך הזה, אומרים חסידי קייסי, זהה לזה השוכן תחת הספינקס במצרים. קייסי דיבר על מעין קריסטל ענק שהיה באטלנטיס ונועד לריכוז אנרגיה שאפשרה לאנשי היבשת לחולל נפלאות. מכיוון שהם היו תאבי בצע וטיפשים הם יצרו בעזרת הקריסטל התפרצות וולקנית שהובילה לחורבן העולם העתיק. מה שמרתק בכול הסיפור הזה הוא האופן שבו כמה מילים שנאמרו מתוך מעין טראנס היפנוטי משגרות אנשים לקצות עולם בחיפוש אחר משהו. משהו נשגב, משהו מסתורי, מסקרן, מיתי, משהו שאולי יש בו כוח לעורר תקווה. התיאוריה של קייסי על אטלנטיס כבר חרגה הרבה מעבר למה שאמר בשכיבה על ספת הלבד הירוקה שלו. כל ממצא, כל השערה, כל רמז וכל פרשנות של חסידי קייסי מוסיפים עוד ועוד נדבכים לסיפור של אטלנטיס.


חוץ מאטלנטיס ונבואות אפוקליפטיות למיניהן קייסי נודע כאמור גם ביכולות הרפואיות שלו. רבים טענו שחיזוייו שינו את חייהם וריפאו אותם, המפקפקים מציינים שאין שום עדויות לכך שהאנשים אכן נרפאו ולכך שלקייסי לא היה מידע על מצבם הרפואי של לקוחותיו. על כל פנים, בביוגרפיה שנכתבה על אודותיו, אדגר קייסי הנביא הישן (Edgar Cayce: The Sleeping Prophet), המחבר ג'ס סטירן (Jess Stearn) אומר שקייסי נתן מרשם לסרום לריפוי מחלת הסרטן. התרופה עשויה מדם של ארנבות ומיועדת למי שסובלים מסרטן "בלוטתי", סרטן השד וסרטן בלוטת התריס. הוא רשם ב-1926 לחולה מניו יורק עור טרי, עדיין חם ומדמם, של ארנבת שרק הופשטה מעורה. את העור, כאשר הפרווה פונה כלפי חוץ, יש להניח על החזה באזור של הגידול. עוד תרופה ידועה שלו היא "אפר מונפש" שעשוי מסיבי במבוק שהועבר דרכם זרם חשמלי ליצירת "אפקט של זרימת חיים". הוא המליץ על "שמן של עשן", תמיסת זפת אורנים, לנפיחויות ברגליים, "רטיות עץ אפרסק" לטיפול בעוויתות, "עסיס פשפשים" למיימת ועוד כהנה וכהנה שיקויים ותרופות שאינם נזכרים בשום ספר רפואה.


אגודת אדגר קייסי (A.R.E). נוסדה על ידי האיש עצמו ב-1931 ופועלת במרץ גם היום. זהו ארגון ללא מטרות רווח. לפי הגדרת חברי הארגון מטרתם היא לחקור ולגלות נושאים טראנס-פרסונליים כמו בריאות הוליסטית, מסתרי העולם העתיק, רוחניות אישית, חלומות ופירוש חלומות, אינטואיציה, פילוסופיה והתגלמות מחדש. משרדי המטה יושבים בוירג'יניה ביץ' שבמדינת וירג'יניה שבארה"ב ומשם נפרשת רשת של פעילים ומרכזים ברחבי העולם. הם מארגנים כנסים, מקיימים פעילויות חינוכיות וריטריטים, מוציאים לאור כתבי עת, מפעילים קורסים בעיסוי ועוד. כמעט מיותר לציין שהפעילויות של חסידי קייסי פתוחות לבני כל הדתות. בחדר המדיטציה במרכז המבקרים תמצאו ספר תורה, דיוקן של ישו וציור של הבודהה.

מקורות:

2,399 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

בקרו בחנות שלנו

הגמל המעופף מביא לכם פריטים יוצאי דופן ומותרות של ימי קדם אל מפתן דלתכם, כמו גם כלים ועזרים למסעות מחקר והרפתקה.

Site banner copy_edited.png
bottom of page